زیرساخت های اصلی استان در دوران هشت سال جنگ تحمیلی بر اثر بمباران های متعدد رژیم بعث ویران شد، شهر قصرشیرین 2 سال به اشغال حکومت بعث عراق درآمد و این رژیم متجاوز یک هزار و 150 بار کرمانشاه را مورد اصابت موشک قرار داد.
همه مردم کرمانشاه در آن زمان درگیر جنگ بودند و تمام توان دولت و ملت صرف تامین امنیت شد و خوشبختانه این مردم مقاوم در این آزمون هم سربلند بیرون آمدند.
گیلانغرب دومین شهر مقاوم ایران نام گرفت، منطقه اورامانات جانانه مقاومت و ایثار کردند و دیگر نقاط استان با پایمردی و ایستادگی نام خود را در تاریخ جنگ و مقاومت به خوبی ثبت کردند.
مقاومت این مردم از جنس تعصب و غیرت و مردانگی بود و به راستی با تمام توان از مال و جان خود گذشتند و اجازه ندادند این سرزمین به دست متجاوزان بیافتد و امروز همچنان آماده دفاع از سرزمین خود هستند و برای مقاومت در برابر هر متجاوزی آمادگی ایستادگی دارند.
امروز امنیت در استان کرمانشاه کاملا برقرار است و مردم با قاطعیت و جدیت در کنار بانیان تامین امنیت قرار دارند و زیربنایی ترین مولفه برای توسعه هر جامعه ای که امنیت باشد در این استان وجود دارد و زمان آن فرا رسیده که کرمانشاه از محرومیت و توسعه نیافتگی بیرون بیاید.
هشت سال موشک و بمباران شهرها و روستاها نتوانست قامت مردم استان کرمانشاه را خمیده کند و امروز نیز به عنوان مرزدارانی سرافراز آماده هرگونه جانفشانی برای کشور هستند.
'سینه ستبر ایران اسلامی' به فرموده رهبر معظم انقلاب، امروز برای رهایی از معضلات و چالش های خود نیازمند نگاه وِیژه مسئولان است، اعتبارات جهشی برای جبران عقب ماندگی ها باید به این استان اختصاص یابد و امکانات و تجهیزات مورد نیاز بخش های مختلف نیز باید در اختیار استان قرار گیرد تا به روند توسعه شتاب ببخشد.
با اعتبارات معمول و در مسیری عادی این استان به توسعه نمی رسد و ادامه این روند کرمانشاه را نه تنها از روند توسعه استان های همسایه خود عقب می اندازد بلکه مردم مقاوم این منطقه را نیز دچار یاس و ناامیدی می کند و مسئولان با اقدام های جهادی خود باید بذر امید را در دل آنها بکارند.
هیچ کسی منکر تلاش ها و زحمات دولت های پس از جنگ در کرمانشاه نیست و این استان به نسبت آن دوران تغییرات زیادی کرده اما هنوز هم با مشکلات زیادی گریبانگیر است که مهمترین آن بالا بودن نرخ بیکاری است.
استان کرمانشاه در کنار همه مشکلاتی که دارد از ظرفیت ها و استعدادهای بسیاری بهره می برد که می توان از مرزهای اقتصادی و بازارچه های مرزی به عنوان مهمترین ظرفیت در راستای توسعه و پیشرفت استان نام برد.
وجود دشت های حاصلخیز، آب فراوان، باغات، دامداری و جاذبه های زیبای طبیعی و گردشگری، آثار تاریخی و مردمانی سختکوش و تلاشگر از دیگر ظرفیت های این استان برای رسیدن به نقطه ایده آلی از توسعه است.
کرمانشاه برای رسیدن به توسعه نیازمند یک برنامه کاربردی قوی و مدیرانی توانمند برای اجرایی کردن آن است تا با استفاده از اعتبارات جهشی و امکانات و تجهیزات مورد نیاز، استان را به سطحی قابل قبول از توسعه برسانند.
این روزها در حالی هفته دفاع مقدس را بعد از 28 سال پایان جنگ گرامی می داریم که شهدا برای تامین امنیت، رفاه و آسایش ملت ایران از جان و مال خود گذشتند و امروز مسئولان باید برای ادای خون شهدا به مشکلات مردم رسیدگی کنند.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت، 371 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، مردم این استان 30 هزار ایثارگر شامل 9 هزار و 800 شهید، 19 هزار جانباز و 17 و 500 آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
همچنین تقدیم 850 زن شهیده، 1550 بانوی جانباز و 750 شهید زیر 15 سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.
بیش از 27 عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌الله (ص)، والفجر 10، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و اینها همگی سندی بر حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است.
8066/3033 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انشتاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.