به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی محمد لروند روز پنجشنبه در تجمع بزرگ جوانان عاشورایی که در مسجد جامع کنگاور برگزار شد، اظهار کرد: ماه محرم ماه هدایت و نجات ما مسلمان است.
وی تاکید کرد: عاشورا به ما درس مبارزه با ظالم را آموخت و همه باید با تاسی از قیام عاشورای امام حسین (ع) راه شهید محسن حججی ها را با قدرت بیشتر ادامه دهیم.
امام جمعه کنگاور به نقش مدیریت بر اجرای آیین ها تاکید کرد و گفت: مدیریت همراه با تفکر و تعقل و دوری از فرهنگ غربی زمینه ساز برگزاری یک مراسم اسلامی، دینی خواهد بود.
حجت الاسلام لروند ادامه داد: چند نکته باید مورد توجه هیاتهای عزاداری در این روزهای پایانی باشد؛ در روزهای تاسوعا و عاشورا طبلها کمتر شوند تا هم نظم هیات رعایت شود و موجب آزار دیگران نگردد، مواظب خرافات باشیم و سعی کنیم در اشعار و مداحی هایمان اخلاق و ادب را رعایت کنیم و از وارد کردن اشعار خرافی و بدور از شان امام حسین (ع) خودداری کنیم.
وی با تاکید بر ضرورت استفاده مداحان از اشعار و مطالب مستند، تصریح کرد: برخی اشعاری که در آیین های مذهبی قرائت می شود در شان خاندان عصمت و طهارت (ع) نیست و استفاده از منابع و مطالب نامناسب یا کذب تاثیر منفی به دنبال دارد.
شهرستان کنگاور با جمعیتی افزون بر 76 هزار نفر در 94 کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده دروازه ورودی این استان غربی است.
8066/7447 خبرنگار: مجید رحمتی ** انتشار دهنده: علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.