به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر جواد مولایی روز یکشنبه در مراسم گرامیداشت روز سرباز و تجلیل از خانواده معظم شهدا، جانبازان و آزادگان سرافراز که در هتل گلایول کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: هفته دفاع مقدس یادآور دلاورمردانی است که با نثار خون خود، امنیت کنونی را برای ما به ارمغان آوردند.
وی با تاکید بر اینکه دفاع مقدس، مظهر حماسه، معنویت، دینداری و از خودگذشتگی ملت ایران اسلامی است، افزود: این دوران برای ما برکات فراوانی داشته است.
وی به پاره ای از برکات دوران جنگ از دیدگاه امام راحل اشاره کرد و گفت: در دوران هشت سال جنگ تحمیلی، مظلومیت ایرانیان به جهانیان نشان داده شد و نقاب از چهره جهانخواران برداشته شد.
به گفته وی، شکسته شدن ابهت غرب و استکبار و خوداتکایی از دیگر فواید دوران دفاع مقدس برای ما بود.
امیر مولایی از سربازان به عنوان بزرگ مردانی یاد کرد که بیشترین زحمات را در میدان های نبرد به دوش کشیده اند.
در ادامه رییس عقیدتی و سیاسی قرارگاه منطقه ای نیروی زمینی ارتش در غرب کشور نیز از تاریخ به عنوان معلم انسان ها یاد کرد و گفت: قرآن بر بازگو کردن و مرور کردن تاریخ تاکید فراوانی دارد.
حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به مصادف شدن هفته دفاع مقدس با ایام سوگواری سید و سالار شهیدان افزود: وقایع محرم و عاشورا مملو از درس و آزادگی است و اگر جامعه ای در مدار ارزش های الهی قرار گیرد به سعادت رسیده است.
وی افزود: انسان هایی که توانستند تاریخ را تغییر دهند کم نبودند اینها همان افرادی هستند که هوای نفس را در دست داشته و دلاوری را در هشت سال دفاع مقدس رقم زدند.
سلیمانی با اشاره به ترفندهای امروز دشمنان برای انحرف جوانان افزود: شهید حججی ها در ایران بسیارند و باید در مقابل این نقشه ها هوشیار باشیم.
در ادامه امیر برات پور از خلبانان پیشکسوت نیروی هوایی دوران دفاع مقدس به بیان خاطرات خود در عملیات 'کمان 99' پرداخت و در پایان از تعدادی خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران و همچنین سربازان نمونه نیروی زمینی ارتش قدردانی شد.
8066/7460 خبرنگار:زهره کریم ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.