خلیل حیدری روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت: در این مدت 251 میلیون و 573 هزار و 902 دلار کالای ترانزیت خارجی به وزن 818 هزار و 373 تن به گمرک پرویزخان وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، از نظر وزنی 93 درصد رشد و از حیث ارزش 52 افزایش یافته است.
او عمده کالاهای ترانزیت خارجی ورودی به گمرک پرویزخان را مازوت، نفتا و کاندانست عنوان کرد.
مدیرکل گمرکات کرمانشاه همچنین از افزایش تعداد مسافران ورودی و خروجی در پنج ماه گذشه از سال جاری از گمرک پرویزخان خبر داد و گفت: در این مدت 36 هزار و 331 نفر مسافر از طریق گمرکات پرویزخان و خسروی وارد کشور شده که شمار مسافران ورودی از طریق گمرک پرویزخان 28 هزار و 363 نفر می باشد که نسبت به مدت مشابه سال 95 با رشد 9 درصدی همراه بوده است.
حیدری افزود: همچنین در مدت یاد شده هفت هزار و 968 نفر مسافر ورودی از طریق گمرک خسروی وارد کشور شده که این تعداد مسافر نسبت به مدت مشابه سال گذشته هشت درصد رشد داشته است.
مدیرکل گمرکات کرمانشاه آمار مسافران خروجی از طریق گمرکات کرمانشاه، خسروی و پرویزخان را 29 هزار و 510 نفر عنوان کرد و گفت: در این مدت شمار مسافران خروجی از طریق گمرک پرویزخان 23 هزار و 96 نفر می باشد که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد یک درصدی داشته است.
استان کرمانشاه با 371 کیلومتر مرز مشترک با 2 بخش کُرد و عرب نشین کشور عراق و داشتن 6 مرز رسمی و بازارچه فعال، سالانه حدود نیمی از صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان به عراق را به خود اختصاص می دهد.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.