به گزارش خبرنگار ایرنا، حمید حقیقت روز یکشنبه در بازدید از روند احداث توقف گاه های خودروهای زائران اربعین در قصرشیرین و مرز رسمی خسروی افزود: به مدت 2 سال است شرکت ایساکو برای رفاه حال زائران در ایام اربعین در مناطق مرزی اقدام به ایجاد نمایندگی های صحرایی برای تعمیرات خودرویی کرده است.
وی اظهار کرد: با توجه به توقف 2 هفته ای خودروهای زائران در توقف گاه ها مشکلاتی از نظر فنی برای آن ها ایجاد می شود که به منظور جلوگیری از ایجاد ترافیک و با توجه به حجم بالای خودروها اکیپ هایی در محل توقف گاهها ایجاد و مستقر می شود تا نسبت به رفع نقایص احتمالی خودروها و ارائه خدمات به زایران بپردازد.
معاون شرکت ایساکو با اشاره به پیش بینی خدمات برای 80 هزار خودروی سواری با ایجاد نمایندگی های فعال در مرز خسروی گفت: تمام تلاش ما این است که خدمات خوبی را به زائران اربعین حسینی ارائه دهیم.
معاون امور عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری قصرشیرین نیز گفت: این شهرستان با داشتن 2 مرز رسمی خسروی و پرویزخان و در واقع بندر خشک ظرفیت ها و قابلیت های بسیار بالایی در بخش اقتصادی و تردد زائر و مسافر دارد.
حشمت رضایی افزود: قدمت مرز رسمی خسروی برای تردد زائران عتبات عالیات وظیفه ما را سنگین کرده تا بتوانیم به نحو شایسته زمینه تردد حجم بسیار بالای پیاده روی زائران اربعین را از این مرز رسمی فراهم کنیم.
وی اظهار کرد: هم اکنون اقدام های بسیار خوبی برای تردد زائران در زمینه عمرانی و خدمات رفاهی و اسکان در شهرستان قصرشیرین و مرز رسمی خسروی از سوی دستگاه های مختلف اجرایی در دست اقدام است.
وی اظهار داشت: پیش بینی شده است با توجه به شرایط بسیار خوب این شهرستان و قدمت مرز رسمی خسروی امسال در ایام اربعین 300 هزار تن از زایران 6 استان کشورمان از این مسیر به عتبات عالیات سفر کنند.
وی گفت: با توجه به حجم بسیار بالای تردد زایران 250 هکتار توقف گاه با ظرفیت 80 هزار خودروی سواری در پنج نقطه قصرشیرین و مرز رسمی خسروی در حال احداث است که تا نیمه اول مهر ماه کار روند این توقف گاه با امکانات پیش بینی شده پایان می یابد.
معاون فرماندار قصرشیرین گفت: با توجه به بازگشت تعداد بسیار بالای زائران از مرز رسمی خسروی، به دلیل مسافت بسیار کوتاه این مرز با کربلای معلا خدمات فنی خودرویی و امدادی نیاز است از این رو حضور شرکت ایساکو و خدمات امدادی و خودرویی برای زائران در مرز خسروی یک ضرورت است.
هم اکنون به طور میانگین روزانه 100 مسافر و زائر عراقی از طریق مرز خسروی به ایران و عراق تردد می کنند.
شهرستان قصرشیرین دارای 14 واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با 322 اتاق و یک هزار و 200 تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه 80ساخته شده تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد.
مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامراست که این مرز تا بغداد پایتخت کشور عراق 190، نجف 380، کربلا 300، کاظمین 203 و تا سامرا نیز 326 کیلومتر فاصله دارد.
عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال 77 در نقطه صفر مرزی آغاز شد و این مجموعه در سال 81 با 75 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه با 27 هزار تن جمعیت، بیش از 186 کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی، 2 مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.
مرز خسروی در 20 کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.
/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.