داوود یاوری روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نمایشگاه توانمند‌یهای حوزه تعاون کرمانشاه که از روز گذشته دایر شد، تا پایان روز جمعه 31 شهریور آماده بازدید علاقه مندان است.
وی گفت: نمایشگاه در محل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی واقع در میدان آیت‌ الله کاشانی برپا شده و علاقه مندان می توانند در مدت زمان یاد شده همه روزه از ساعت 16 تا 21 از آن بازدید کنند.
یاوری ادامه داد: در این نمایشگاه 50 غرفه به عرضه محصولاتی در حوزه های مواد غذایی، صنایع چوب، صنایع لبنی، صنایع دستی، پوشاک و... می پردازند.
وی با بیان اینکه این برای نخستین بار است که چنین نمایشگاهی در استان برپا می شود، هدف از برپایی آن را حمایت از دستاوردهای حوزه تعاون و رونق محصولات تعاونی ‌ها عنوان کرد.

** آغاز طرح سرشماری زنان ایرانی دارای همسر غیر ایرانی در کرمانشاه
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در ادامه از اجرای طرح سرشماری زنان ایرانی دارای همسر غیر ایرانی خبر داد و گفت: در این طرح به فرزندان زنان ایرانی دارای همسر غیرایرانی کارت هویت داده می شود.
یاوری اظهار کرد: براساس قانون مدنی ایران فرزندان حاصل ازدواج زنان ایرانی با مردان غیر ایرانی نمی توانند شناسنامه ایرانی بگیرند و فاقد هویت رسمی هستند.
وی افزود: در راستای هویت دار شدن این افراد، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، لایحه ای را مبنی بر هویت دار شدن فرزندان این افراد به دولت ارائه داده است که براساس آن می توانند در مدرسه ثبت نام و پس از مدتی دفترچه بیمه دریافت و حتی یارانه دریافت کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با بیان این که طرح سرشماری زنان ایرانی دارای همسر غیر ایرانی در استان کرمانشاه آغاز شده، گفت: این طرح شامل همسران یعنی مردان غیر ایرانی که تابع مقررات خود هستند، نمی شود و این طرح تنها برای فرزندان آنان است.
یاوری در پایان گفت: از تمام بانوانی که همسر غیر ایرانی دارند تقاضا می شود برای تکمیل اطلاعات در قالب سرشماری هر چه سریع‌تر نسبت به ارسال کد ملی خود به شماره 2000159 اقدام کنند تا در سامانه ثبت شود.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.