شهرام مظفری زاده روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین در چند روز گذشته ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان در عملیات گشت زنی یک گونه نادر دال خاوری (لاشخور) و یک جوجه تیغی را کشف کردند که پس از تیمار در طبیعت رهاسازی شدند.
وی اظهار کرد: شش قطعه سهره طلایی، یک بهله دلیجه ( شاهین کوچک )، 2 قطعه کبوتر نیز در عملیات گشت زنی از سوی محیط بانان این اداره کشف و در دامن طبیعت رهاسازی شد.
رییس اداره حفاظت محیط زیست سرپل ذهاب گفت: همچنین از ابتدای امسال تاکنون سه راس آهو به همت ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان از متخلفان شکار غیرمجاز به صورت زنده گیری کشف و در دامن طبیعت رهاسازی شد.
مظفری زاده، همچنین از کشف لاشه یک سر تشی و 2 قلاده گراز، زنده گیری 32 قطعه سهره طلایی و صید چندین قطعه ماهی به صورت غیرمجاز از صیادان از ابتدای امسال تاکنون از سوی محیط بانان اداره حفاظت محیط زیست سرپل ذهاب خبرداد .
وی گفت: همچنین یک دستگاه موتور برق نیز از صیادان غیرمجاز به منظور صید ماهی کشف شده است.
رییس حفاظت محیط زیست سرپل ذهاب گفت: در رابطه با شکار و صید غیرمجاز طی امسال 9 تن متخلف دستگیر و برای آن ها 9 فقره پرونده تشکیل شده است و متخلفان نیز به مراجع قضایی معرفی شده اند.
وی همچنین از پرداخت جریمه 500 میلون ریالی از سوی متخلفان برای ضرور و زیان وارده به محیط زیست طی امسال خبر داد.
منطقه شکار و تیراندازی ممنوع قراویز با سه هزار و 800 هکتار مساحت، بخشی از حوزه استحفاظی شهرستان سرپل ذهاب است که به لحاظ موقعیت جغرافیایی و منطقه ای گرمسیری دارای وحوش فراوان است.
منطقه شکار و تیراندازی ممنوع قراویز مشترک قصرشیرین و سرپل ذهاب هم اکنون تنها زیستگاه منحصر به فرد آهوی ایرانی در منطقه غرب کشور به شمار می رود.
از جانوران موجود در این منطقه می توان به کل و بز وحشی، قوچ و میش، آهو، گرگ، روباه، خرگوش، تشی و بزمجه اشاره کرد.
همچنین این منطقه حفاظت شده با پوشش گیاهی بلوط، پلک، تنگرس، آلبالو وحشی و گیاهان مرتعی، دارای انواع گونه های پرندگان شامل کبک، تیهو، سار و فاخته است.
سرپل ذهاب با بیش از 90 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه، با عراق 48 کیلومتر مرز دارد.
3012/8066 خبرنگار: نازنین باباخانی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.