به گزارش خبرنگار ایرنا، محسنی بندپی در ابتدا نخستین مرکز اجتماع درمان مدار(تی.سی) را در روستای دایی چی از توابع شهرستان کرمانشاه افتتاح کرد.
وی در حاشیه آیین افتتاح این مرکز از فعالیت بیش از 30 مرکز 'تی.سی' در کشور خبر داد و افزود: از این میزان پنج مرکز به زنان و پنج مرکز به کودکان تعلق دارد.
وی گفت: درمان اجتماع مدار یکی از اثربخش ترین درمان ها برای افرادی است که به سوء مصرف موادمخدر مبتلا شده اند که این مقوله به لحاظ علمی، کارشناسی و تخصصی اقدامی پسندیده است.

**ایجاد 15 مرکز 'سی.تی' در دولت تدبیر و امید
محسنی بندپی از وجود 16 مرکز تی.سی تا قبل از دولت تدبیر و امید در کشور خبر داد و گفت: با توجه به اثربخشی این نوع درمان، به گسترش آن در نقاط مختلف کشور اقدام شد.
به گفته وی، در دولت تدبیر و امید با پیوستن استان کرمانشاه به درمان اجتماع مدار در کل 15 مرکز تی.سی دیگر در کشور فعال شده که جمع این مراکز به 31 مرکز رسیده است.
محسنی بندپی افزود: در این مرکز از روش های تلفیقی درمانی استفاده می شود و همه راهکارهای پزشکی، روحی، روانی و حمایت های اجتماعی در نظر گرفته شده است.
وی اظهار کرد: روش های موجود در این مرکز موجب می شود تا برگشت افراد به اعتیاد و اثربخشی این مراکز بیشتر شود.

**افتتاح نخستین مرکز خیریه توانبخشی شبانه روزی سالمندان زن
رییس سازمان بهزیستی کشور در ادامه نخستین مرکز خیریه توانبخشی مراقبتی ویژه سالمندان زنان را افتتاح کرد.
معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در حاشیه افتتاح این مرکز در جمع خبرنگاران، از وجود نزدیک به هشت میلیون سالمند در کشور خبر داد.
حسین نحوی نژاد گفت: جمعیت سالمندی رو به افزایش است و باید از تجارب مفید آنان استفاده کرد.
وی با بیان اینکه با ظرفیت اندک مراکز نگهداری سالمندان مواجه هستیم، گفت: باید فرهنگ نگهداری سالمند همراه با عزت و احترام در تمام خانواده های ایرانی نهادینه شود.
به گفته وی، این مراکز برای ارائه خدمات بهتر و تخصصی تر برای سالمندانی که با مشکلات و بیماری هایی همچون دیابت، آلزایمر و زخم بستر مواجه اند، مناسب است.
این مرکز شبانه روزی از ظرفیت پذیرش 30 زن سالمند برخوردار است.

**افتتاح تنها مرکز اختلالات بلع و دهان در کرمانشاه
در ادامه سفر رییس سازمان بهزیستی به کرمانشاه، تنها مرکز اختلالات بلع، دهان و تغذیه غرب کشور در کرمانشاه افتتاح شد.
این مرکز که در منطقه چهار راه ارشاد به سمت کمربندی شهر کرمانشاه واقع شده، به ارائه خدمات تلفیقی که مهم ترین آن خدمات تخصصی دندانپزشکی و گفتار درمانی است، می پردازد.
این مرکز می تواند ماهانه به 50 متقاضی خدمت رسانی کند.
تاکنون 250 میلیون تومان برای خرید تجهیزات و امکانات این مرکز صرف شده است.

**افتتاح کمپ ترک اعتیاد بانوان با 800 میلیون ریال اعتبار در کرمانشاه
در ادامه نخستین کمپ ترک اعتیاد شبانه روزی میان مدت زنان در کرمانشاه با حضور رییس سازمان بهزیستی و مشاور رییس سازمان در امور زنان افتتاح شد.
این مرکز از ظرفیت پذیرش 60 نفر برخوردار است که توسط بخش خصوصی و با 800 میلیون ریال اعتبار راه اندازی شده است.
افتتاح کارگاه ویژه معلولان، افتتاح مرکز جامع خدمات بهزیستی ثلاث باباجانی و همچنین شرکت در همایش مسئولیت اجتماعی از دیگر برنامه های سفر یک روزه رییس سازمان بهزیستی به کرمانشاه است.
8066/7460 خبرنگار:زهره کریم زاده ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.