به گزارش خبرنگار ایرنا، همایش مهر تحصیلی امروز سه شنبه (21 شهریور) در سرسرای اجتماعات بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمانشاه با حضور استاندار، جمعی از مدیران، واقفین و خیرین استان برگزار شد.
در ابتدای این همایش مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با تقدیر از حرکت انسان دوستانه واقفین که مالی را برای کمک به دانش آموزان بی بضاعت و کم بضاعت اختصاص داده اند، گفت: در مجموع هشت میلیارد ریال انواع پوشاک و لوازم التحریر برای این دسته از دانش آموزان خریداری شده است.
حجت الاسلام آیت عباسیان افزود: برای دانش آموزان دختر هشت هزار دست لباس و برای دانش آموزان دختر و پسر نیز هشت هزار بسته تحصیلی خریداری و فراهم شده است.
وی با بیان اینکه 16 هزار دانش آموز از این بسته ها و پوشاک بهره مند می شوند، گفت: لوازم خریداری شده برای 9 ماه تحصیلی دانش آموزان کفایت می کند.
حجت الاسلام عباسیان یادآوری کرد: پوشاک و لوازم التحریر تهیه شده از امروز بین دانش آموزان استان توزیع می شود تا با خیالی آسوده سال تحصیلی جدی را آغاز کنند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در ادامه از وضعیت خوب استان در بحث وقف و تعداد رغبات نیز سخن گفت و افزود: هم اکنون 48 هزار رقبه داریم که 42 هزار مورد آن در شهر کرمانشاه است.
وی در پایان و با بیان اینکه تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا درآمد موقوفات در خود استان هزینه شود، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون پنج هزار بسته مواد غذایی به ارزش پنج میلیون ریال بین نیازمندان توزیع شده است.

** رفع نیازهای تحصیلی دانش آموزان از اقدام های بسیار نیک و ماندگار واقفین است
استاندار کرمانشاه نیز در این همایش با قدردانی از نیت واقفین مبنی بر رفع نیازهای تحصیلی دانش آموزان، گفت: این کار آن ها از جمله اقدام های بسیار نیک و ماندگار در صحنه روزگار است.
اسداله رازانی با بیان اینکه دین اسلام اهمیت بسیار زیادی برای انفاق قائل شده، افزود: خداوند در قرآن فرموده که با مال ها و جانتان در راه خدا جهاد کنید و واقفین نیک اندیش در حال انجام این دستور الهی هستند.
وی گفت: البته دین اسلام بر حفظ شان و کرامت انسانی نیز تاکید بسیار دارد و ائمه اطهار بارها فرموده اند که اگر کمکی صورت می گیرد بهتر است مخفیانه و همراه با خفظ شان و کرامت افراد نیازمند باشد.
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه فقر و ایمان هرگز کنار هم قرار نمی گیرند، یادآور شد: زدودن چهره فقر از جامعه یکی از اقدام های نیکی است که واقفین انجام می دهند، اقدامی که سبب حفظ ایمان انسان ها می شود.
رازانی در پایان گفت: خوشختانه با اقدام های خوب اداره اوقاف و همکاری بسیار خوب واقفین کارهای خوبی در راستای محرومیت زدایی در استان صورت گرفته که امیدوارم همچنان ادامه یابد.
در ادامه این همایش، خودروهای حامل بسته های آموزشی پس از بدرقه شدن از سوی مسئولان به سمت مناطق محروم برای توزیع بسته ها بین دانش آموزان نیازمند رهسپار شدند.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه http://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.