به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اشرف آزادی روز یکشنبه با حضور در گیلانغرب به منظور بررسی مسایل و مشکلات عشایر این منطقه افزود: عشایر این شهرستان همچنین سالیانه سه هزار و 500 تن شیر و 200 تن الیاف دامی تولید می کنند .
وی از ارائه تسهیلات و خدمات مناسب به عشایر بخصوص در زمینه آبرسانی سیار و مرمت راه های عشایری منطقه خبرداد و ابراز امیدواری کرد با همت مسئولان استان کرمانشاه خدمات مطلوب تری در حمایت از تولیدات عشایر به آن ها اعطا شود.
سرپرست فرماندار ی گیلانغرب نیز ضمن ابراز خرسندی به جهت اقدام ها و خدمات صورت گرفته در منطقه از عشایر به عنوان مردمانی با صفا و ساده دل نام برد که با تولیدات خود نقش عمده ای در اقتصاد کشور ایفا می کنند.
فرهاد همتی نیز از اختصاص حدود 2 میلیارد ریال اعتبار برای آبرسانی سیار و بازگشایی و مرمت راه های عشایری مناطق قشلاقی شهرستان خبرداد.
وی اظهار کرد: عشایر علاوه بر اینکه با کم ترین بار مالی برای دولت به تولید مبادرت می کنند، نقش عمده ای هم در برقراری امنیت مرزهای استان ایفا می کنند.
همتی، پراکندگی محل های زندگی عشایر و صعب العبور بودن راه های مناطق عشایری را از مشکلات جدی این قشر مولد عنوان کرد و گفت: با توجه به مقتضیات زمان و نوع زندگی عشایر، باید تمهیداتی برای بهبود وضع معیشت این قشرمولد اتخاذ نمود، تا عشایر عزت مندتر از گذشته به زندگی خود ادامه دهند.
گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از 72 هزار تن جمعیت دارد.
3012/7398/8066 خبرنگار:سلطانمراد شهبازپور** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.