کوروش مهرابی روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این گردهمایی آقای 'عادل نوری' از شهرستان روانسر به عنوان برترین نخود کار کشور که توانسته با تولید 2هزار و 600 کیلوگرم نخود در هکتار بهترین عملکرد تولید نخود دیم را در واحد سطح داشته مورد تقدیر وزیر قرار گرفت.
به گفته او دیگر عنوان برتر ملی به آقای 'مصطفی محمدی' از شهرستان کرمانشاه به عنوان کلزا کار نمونه کشور که توانسته بود با تولید بیش از 9هزار و 271 کیلوگرم در هکتار رکورد تولید کلزای کشور را بشکند رسید و توسط مهندس حجتی وزیر جهاد کشاورزی تقدیر شد.
او به کسب عنوان برتر دیگر توسط معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: دکتر سید 'افشین صفوی' معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه به نمایندگی از این سازمان، توسط وزیر جهادکشاورزی مورد تقدیر قرار گرفت.
رئیس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه سخنان خود گفت: در چهار سال اول دولت تدبیر و امید روند اجرای طرح ها و پروژه های بخش کشاورزی استان سرعت بیشتری گرفته و به ویژه در 2سال اخیر با تلاش مسئولان، ایجاد روحیه دوستی، همدلی و همکاری در بین کارکنان افزایش یافته و باعث تقویت تلاش بیشتر آنها جهت ایجاد همراهی و همدلی بین کشاورزان، انتقال آخرین یافته های علمی به بهره برداران بخش کشاورزی و اثر گذاری کارشناسان مراکز جهادکشاورزی در روستاها شده است.
مهرابی افزود: موفقیت های چشمگیر استان کرمانشاه در تولید محصولات مختلف زراعی، باغی، دامی، شیلاتی، اجرای سیستم های نوین آبیاری، جذب بیش از یک سوم اعتبارات اجرای شبکه های فرعی و سیستم های آبیاری رودخانه های مرزی کشور و صدها دست آورد دیگر تنها قسمتی از موفقیت های کسب شده توسط بخش کشاورزی استان کرمانشاه در 2 سال اخیر است.
استان کرمانشاه با 946 هزار و 871 هکتار زمین کشاورزی آبی و دیم و تولید سالانه بیش از چهار میلیون و 600 هزار تن محصولات کشاورزی یکی از قطب های کشاورزی در منطقه غرب کشور محسوب می شود و در چهار سال اخیر و با اتخاذ رویکردهای حمایتی از سوی دولت این بخش به پایداری و ثبات رسیده است.
3033خبرنگار و انتشار دهنده:فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.