در این یادداشت آمده است: اعضای شورای شهر چه با اکثریت قاطع چه با اقلیت شکننده، وامدار همه ساکنان آن شهر هستند از فرهیختگان و بزرگان گمنامی که در آن سکونت دارند گرفته تا امثال این قلم که یک شهروند معمولی است و حتی همه درگذشتگانش! اداره شهر فقط مربوط به شهروندان حاضر نیست! کسانی در این شهر سر به خاک تیره نهاده‌اند که نامشان حداقل از یکصد سال پیش در قله رفیع ماندگاری، می‌درخشد.
محمدباقرمیرزا خسروی خالق نخستین رمان ایران زمین، با عنوان شمس و طغرا (مدفن وی در ابن بابویه تهران است.)، دکتر محمد کرمانشاهی، حاج شریف معتضدی، رحیم معینی کرمانشاهی، استاد بهزاد، میرزای کلهر، ابوالقاسم لاهوتی، غلامرضا رشید یاسمی، یارمحمدخان کرمانشاهی و خیل عظیم دیگری از شهروندان کرمانشاه تاریخی بوده‌اند.
مدیریت بر این شهر برای اعضای شورای شهر باید افتخاری بس عظیم باشد. از زندگان سترگی ‌که با افتخارات بلندمرتبه خود آوای جهانی کرمانشاه را مترنم می‌کنند می‌توان فهرستی بلند‌بالا نوشت.
باید به این اسامی قیمتی، شهروندان نجیب و صبوری را اضافه کرد که از بهترین شهروندان جهانند! مدیریت این فهرست کاری است نه سهل و آسان! به ‌نظر می‌رسد سخنگو و رئیس‌ شورای شهر با مشکلات عدیده‌ای روبرو خواهند بود. چیره ‌شدن بر این موانع، صبوری و آستانه تحمل بلندمرتبه‌ای می‌طلبد. ترافیک کلافه‌کننده شهری به شهرداری نیازمند است که علاوه بر تخصص، با مشاوران و معاونانی دانا و کاربلد چالش‌های پیش روی خود را شناسایی و در رفع آن تلاش کنند. چه با روش و منش اعضای شورای شهر موافقت یا مخالفتی صورت گیرد، با طلوع آفتاب، پیاده ‌رو، بلوار، خیابان‌‌ کوچه‌های قدیم و جدید، چهار سال پیاپی در انتظار تغییرند!
برنامه ‌ریزی برای تغییر شکل و قیافه شهر از اولویت‌های نخستین شوراست. شهرداری و شورا سال‌هاست به مطالبات مردم در عرصه‌های خدمت‌رسانی شهری هیچ پاسخی نداده است.
تغییر راندمان کسب و کار، تسهیل عبور و مرور شهروندان می‌تواند به شادی و سلامتی شهر کمک کند. شهروندان عصبانی همیار خوبی برای شهرداری‌ها نیستند وقتی می‌بینند گره خیابان‌ها هر روز پیچیده‌تر می‌شود و آنها را ناشادمان به خانه‌ها می‌فرستند. شورای شهر پرونده و سرنوشت قدیمی شهر را مطالعه کند تا به خصایص رسوب شده ناکارآمد پایان دهند. طرحی نو در اندازد. حداقل در ماه یک بار، وقتی آفتاب در حال غروب‌ کردن است اعضای شورا با شهردار دست یکدیگر را بگیرند، اقلیت و اکثریت را به کناری نهاده و دوستانه و حتما پیاده، راهی خیابان‌های قفل شده از خودرو شوند تا درد شهروندان را از نزدیک حس کنند تا چاره‌ای بیاندیشند. اعضای شورا و مدیران شهرداری مناطق از خود و پیمانکارها بپرسند چگونه خط‌ کشی آسفالت تازه خیابان‌ها پس از چند روز در گذر خودروها، ناپدید یا زود کمرنگ می‌شوند؟ اگر سنگی در کفش کسی بود با استفاده از مراتب قانونی، آن سنگ را برای راه رفتن بهتر در آینده، از پای متخلف درآورند! اداره شهر کرمانشاه به دوستی و تعامل اعضای شورا و شهرداری متبحر نیازمند است. اینجا شهر بزرگان است!
8066 انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.