به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه اظهار کرد: رئیس جمهوری آمریکا که رفتار متعادلی نیز ندارد هرازگاهی سخنانی به زبان می آورد که نشان می دهد هنوز جمهوری اسلامی را نشناخته است.
وی گفت: رئیس جمهوری آمریکا و سایر همپیمانش بدانند که ایران بر سر مسائل امنیتی و تجهیزات دفاعی خود با هیچ قدرتی مسامحه نمی کند و مقتدرانه بر سر مواضع خود ایستاده است.
آیت الله علما خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی با داشتن افرادی مانند محسن حججی ها و دلیرمردانی نظیر وی هرگز تسلیم زورگویی آمریکا و دیگر کشورهای همدستش نمی شود و با اقتدار به پیشرفت خود در زمینه های گوناگون ادامه می دهد.
خطیب جمعه کرمانشاه در بخش دیگری از خطبه های نماز با محکوم کردن کشتار مسلمانان میانمار، افزود: این حرکت زشت و غیرانسانی زیر سر آمریکاست.
وی گفت: امروز افرادی در کشور میانمار به فجیع ترین شکل ممکن قتل عام می شوند که تنها جرمشان مسلمان بودن است و کشورهای مدعی حقوق بشر نیز ساکت نشسته اند و واکنشی نشان نمی دهند.
آیت الله علما از تمامی مسلمانان جهان خواست تا علیه این اقدام ضد انسانی به پا خاسته و همبستگی خود را با مسلمانان مظلوم میانمار نشان دهند.
نماینده ولی فقیه در استان همچنین به دیدار اخیر رهبر انقلاب با مسئولان پدافند هوایی قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) اشاره و اظهار کرد: ایشان این قرارگاه را در بالا بردن توان دفاعی کشور بسیار موثر دانسته و بر تقویت آن تاکید کردند.
وی همچنین با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای 17 شهریور کشور در میدان ژاله تهران که توسط رژیم ستمشاهی به خاک و خون کشده شدند، افزود: این آخرین تلاش شاه خائن برای باقی ماندن در راس قدرت بود اما مردم ما را بیدارتر از قبل کرد و باعث سرنگونیش شد.
آیت الله علما در ادامه 19 شهریور سالروز وفات آیت الله طالقانی اولین امام جمعه تهران و 20 شهریور سالروز شهادت شهید مدنی دومین شهید محراب کشور را گرامی داشت و از این 2 چهره به عنوان مدافعان راستین انقلاب و چهره هایی درخشان در تاریخ کشور یاد کرد.
وی در پایان با تبریک فرا رسیدن عید غدیرخم، آن را مادر اعیاد و از بزرگترین اعیاد اسلامی برشمرد و گفت: سخنان گهر بار امیرالمومنین (ع) چراغ راه هدایت برای همه بشریت است و پیروی از آن حضرت عاقبت بخیری را برای آدمی به همراه دارد.
7458/8066 خبرنگار: مسعود اسماعیلی - انتشار دهنده: علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.