جلیلی رحیمی صدر روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا، افزود: از چهاردهم شهریور امکان خرید لیزینگی خودروهای پژو و سمند برای بازنشستگان فراهم می شود.
رحیمی افزود: بازنشستگان متقاضی در این تاریخ باید در سایت صندوق بازنشستگی ثبت نام کنند تا از تسهیلات 175 میلیون ریالی که شامل اقساط 36 ماهه با سود 10 درصد و یا اقساط 48 ماهه با سود 12 درصد می شود؛ بهره مند شوند.
به گفته او، اقساط این طرح ماهیانه کمتر از 6 میلیون ریال است.
وی همچنین از انتخاب بازنشسته نمونه استانی در روز 25 شهریور مصادف با 25 ذیحجه روز ملی تکریم بازنشستگان خبر داد.
به گفته وی، بازنشستگان نمونه براساس فعالیت های برجسته در 6 محور آموزش و پژوش، فرهنگ و هنر، کارآفرینی، فعالیت های اجتماعی عام المنفعه، ورزشی و همچنین ایثارگری انتخاب می شوند.
همایش پیاده روی خانوادگی با همت اداره ورزش استان از بلوار طاقبستان تقاطع کارمندان تا بوستان شرقی در 24 شهریور دیگر برنامه گرامیداشت روز ملی تکریم بازنشستگان در استان اعلام شد.
به گفته رحیمی، در پایان این همایش جوایزی به قید قرعه به افراد شرکت کننده اهدا خواهد شد.
مدیر صندوق بازنشستگی کرمانشاه در ادامه از پرداخت وام قرض الحسنه 40 میلیون ریالی در پایان مهر ماه به بازنشستگان خبر داد.
رحیمی گفت: شاید این مبلغ ناچیز به نظر برسد اما با توجه به تعداد زیاد بازنشستگان که رقمی بالغ بر 300 هزار نفر می شود در مجموع رقم قابل توجهی می شود.
او افزود: به منظور تکریم بازنشستگان فقط با مراجعه به سایت و ثبت درخواست این وام با اقساط 36 ماهه به حساب افراد واریز می شود.

**وضعیت صندوق بازنشستگی
رحیمی در ادامه در خصوص وظایف صندوق بازنشستگی و وضعیت کنونی آن گفت: این صندوق سه وظیفه دریافت کسور بازنشستگی از شاغلین دستگاه های اجرایی، صدور احکام بازنشستگی و نقل و انتقال صندوق بیمه را بر عهده دارد.
به گفته او در گذشته به ازای هفت نفر شاغل یک بازنشسته وجود داشت اما با بازنشسته شدن موج عظیمی از شاغلان دستگاه های اجرایی و محدود شدن استخدام دولتی هم اکنون به ازای چهار شاغل پنج بازنشسته وجود دارد که این موضوع منابع مالی صندوق را بشدت محدود کرده است.
رحیمی افزود: صندوق بازنشستگی کرمانشاه در تیر ماه 570 میلیارد ریال حقوق به 33 هزار بازنشسته پرداخت کرده این در حالی است که از 28 هزار شاغل مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری در استان کرمانشاه 290 میلیارد ریال کسورات دریافت شده است.
به گفته وی در کشور بیش از یک میلیون و 150 هزار بازنشسته کشوری وجود دارد.
او در ادامه به ارائه خدمات متنوع صندوق به بازنشستگان اشاره کرد و افزود: صندوق بازنشستگی سعی کرده فراتر از وظایف قانونی خود در موضوع سلامت روحی و جسمی بازنشستگان نیز ورود کند که به این منظور بیمه تکمیلی درمان را ایجاد شده است.
رحیمی همچنین احداث خانه امید در بوستان لاله کرمانشاه را دیگر خدمت صندوق عنوان کرد و افزود: این خانه محلی برای تجمع بازنشستگان در طول روز است و نیز بهره مندی آنها از کلاس های مختلف آموزشی مانند بهداشت و تغذیه و نیز پیشگیری از آلزایمر است ضمن اینکه پزشک رایگان نیز در آنجا مستقر است.
به گفته او خانه امید در شهر هایی احداث می شود که بیشتر از پنج هزار بازنشسته داشته باشند.
رحیمی همچنین برگزاری جشنواره ورزشی بازنشستگان را دیگر خدمت صندوق در راستای نشاط روحی این قشر عنوان کرد و گفت: بعد از برگزاری مسابقات استانی نفرات برتر به مسابقات کشوری اعزام شدند و استان کرمانشاه با 2 مدال طلا و یک نقره جایگاه چهارم کشوری را کسب کرد.
امکان استفاده از یارانه تورهای مسافرتی داخلی و عتبات عالیات و کارت اعتباری خرید کالای ایرانی دیگر خدماتی است که رحیمی به آنها اشاره کرد.
به گفته او بازنشستگان به همراه یک نفر محارم خود تا سه سفر یارانه دریافت می کنند.
کمک هزینه یک میلیون ریالی عینک، 2 میلیون و 500 هزار ریالی سمعک و 250 هزار ریالی عصا دیگر خدمات صندوق بازنشستگی اعلام شد.
7457/8066 خبرنگار:جواد الماسی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.