به گزارش خبرنگار ایرنا؛ ماموستا مُلا عزیز کردبهمنی در خطبه های این هفته نماز جمعه در مسجد امام شافعی کرمانشاه افزود: حج، همان حرکت بی نظیر در میان همه حرکت ها و سفرها است که فرد مسلمان با تن و جان خویش به سوی بَلَدأمین مکانی که خداوند در قرآن به آن سوگند یاد کرده است، حرکت می کند.
او گفت: کعبه این خانه باستانی، اولین خانه ای است که به منظور عبادت خدا در روی زمین بر پا شده است و بنیانگذار آن حضرت ابراهیم (ع) و فرزند فدائیش، اسماعیل که هر دو پیامبران بزرگواری بودند و خداوند این امت را فرزندان آنها برشمرده و دعایشان را پذیرفته است.
وی اظهار کرد: حضرت ابراهیم (ع) در تاریخ به عنوان دشمن شرک و درهم شکننده بتها و مظهر توحید شناخته شده است.
خطیب جمعه موقت اهل سنت کرمانشاه، همچنین در مورد عظمت کعبه گفت که کعبه، به منزله پرچمی است که خداوند، برای نمایش روشنترین مفاهیم برادری و زیباترین جلوه های وحدت انسانی و استواری هر چه بیشتر آن، در زمین قرار داده و چه زیباست که ابراهیم خلیل، بنیانگذار آن شده است.
ماموستا کُردبهمنی در ادامه افزود: با توجه به فصل گرما و نیاز بیشتر به استفاده از آب و برق، از مردم خواست که با استفاده غیرضروی از این 2 نعمت الهی، دیگران را از استفاده از آنها محروم نکنند.
او تاکید کرد که استفاده بهینه از تمام نعمت های خدادادی را باید سرلوحه کار خود قرار دهیم و با این کار شکرگزار نعمتهای بیشمار و فراوان خداوند باشیم.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.