مختار احمدی روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از آغاز کار ثبت نام دانش آموخته گان دانشگاه برای حضور در طرح کارورزی تاکنون بیش از 23 هزار نفر ثبت نام کردند.
وی یادآوری کرد: از آن جایی که حضور در طرح کارورزی شرایط خاصی دارد، 6 هزار و 604 نفر کل افراد ثبت نام کننده واجد شرایط لازم برای شرکت در این طرح هستند.
احمدی تصریح کرد: بیشترین افراد واجد شرایط برای حضور در طرح کارورزی متعلق به شهرستان کرمانشاه با 2 هزار و 893 نفر، اسلام آبادغرب با 950 نفر و گیلانغرب با 635 نفر است.
معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه همچنین از اعلام آمادگی 609 واحد برای حضور کارورزان و گذراندن طرح خبر داد و گفت: بیشترین این واحدها در کرمانشاه، قصرشیرین و سرپل ذهاب و کمترین آن ها نیز در پاوه اعلام آمادگی کرده اند.
وی در ادامه و با بیان اینکه در کل کشور 150 هزار نفر سهمیه برای طرح کارورزی تعیین شده، گفت: کرمانشاه با هفت هزار و 452 نفر که معادل 5.5 درصد است، بیشترین سهمیه را به خود اختصاص داده است.
احمدی ادامه داد: واحدهایی که کارورزان را تحت آموزش 6 تا 9 ماهه قرار می دهند هیچ مبلغ و کمک هزینه ای را به کارآموز پرداخت نمی کنند و دولت بین سه میلیون و یکصد هزار ریال تا سه میلیون و 500 هزار ریال به کارآموزان پرداخت خواهد کرد.
معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه یادآوری کرد: همچنین دولت، کارآموزان مشغول شده در بنگاه های اقتصادی را زیرپوشش بیمه حوادث و بیمه تامین اجتماعی قرار خواهد داد.
وی افزود: همچنین واحد تولیدی که پس از پایان مدت دوره آموزشی، کارآموز را به عنوان کارگر جذب کند تا 2 سال از پرداخت حق بیمه آن فرد معاف خواهد بود و در این مدت دولت این کار را تقبل می کند.
احمدی اظهار کرد: حداکثر سن برای کارآموزانی که متقاضی شرکت در طرح کارورزی هستند برای مقطع کاردانی 25 سال، کارشناسی 28 سال و کارشناسی ارشد و دکتری 33 سال تعیین شده است.
وی در پایان سهم استان از تسهیلات بانکی برای ایجاد شغل در سال جاری را پنج هزار میلیارد ریال از مجموع 200 هزار میلیارد ریال تعیین شده عنوان کرد که بالاترین میزان در کل کشور است.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت در سال های اخیر همواره جزو سه استان اول کشور از لحاظ نرخ بیکاری بوده است.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.