به گزارش خبرنگار ایرنا، داوود یاوری روز دوشنبه در نشستی خبری اظهار کرد: این صادرات عمدتا به عراق و کشورهای حوزه خلیج فارس صورت گرفته است.
وی عمده اقلام صادراتی را نیز محصولات کشاورزی و لوازم خانگی عنوان کرد و گفت: تعاونی های استان ظرفیت صادرات بیش از این را نیز دارند.
یاوری در ادامه از وجود 2 هزار و 939 شرکت تعاونی فعال در سطح استان خبر داد و گفت: یک میلیون و 197 هزار نفر در این تعاونی ها عضو هستند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: تعاونی های استان زمینه اشتغال 45 هزار و 532 نفر را فراهم آورده اند.
وی یادآوری کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد نیز 28 شرکت تعاونی با 362 عضو و اشتغالزایی 224 نفر راه اندازی شده است.
یاوری خاطرنشان کرد: شرکت های تعاونی استان در 21 گرایش فعالیت می کنند که 368 مورد آن ها به صورت اختصاصی در حوزه بانوان فعالیت می کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه همچنین از در دست اجرا بودن طرح روستا - تعاون خبر داد و گفت: در این طرح دولت مکلف شده تا در یک هزار روستا تعاونی تشکیل دهد و سهم استان کرمانشاه نیز 54 تعاونی تعیین شده است.
وی ادامه داد: این تعاونی ها در روستاهایی که حداقل 50 خانوار ساکن دارند باید تشکیل شود و هم اکنون نیز مشغول مشخص کردن روستاهای هدف هستیم.
یاوری تصریح کرد: این طرح قرار است با مشارکت وزارت خانه های جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، کار و رفاه اجتماعی و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و با هدف تقویت بنیه اقتصادی روستاها و جلوگیری از مهاجر فرستی آن ها انجام گیرد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به آغاز هفته تعاون اشاره و اظهار کرد: این هفته از روز شنبه 11 شهریور آغاز و تا جمعه 17 شهریور ادامه خواهد یافت.
وی تصریح کرد: در این هفته برنامه های مختلفی تدارک دیده شده که از جمله آن ها می توان به بازدید از 6 تعاونی برتر استان، حضور در نمایشگاه تعاونی های سراسر کشور، دیدار با استاندار و برگزاری مسابقات ورزشی اشاره کرد.
یاوری در ادامه به اقدام های وزات تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای زدودن چهره فقر از جامعه اشاره و اظهار کرد: از ابتدای دولت یازدهم برنامه های خوبی اجرایی شد و در دولت دوازدهم نیز ادامه خواهد یافت.
وی تصریح کرد: برای اولین بار در تاریخ انقلاب اسلامی افزایش حقوق کارگران بیش از نرخ تورم بود که این مهم در سال 95 اجرایی شد.

** 664 تعاونی در بخش مسکن فعالیت می کنند
رئوف کاویانی معاون بخش تعاون اداره‌ کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه نیز در این جلسه از فعالیت 664 تعاونی در بخش مسکن خبر داد و گفت: 334 تعاونی از این تعداد در بخش مسکن مهر فعالیت می کنند.
وی گفت: از ابتدای طرح واگذاری مسکن مهر، 36 هزار واحد در قالب تعاونی ها عملیات اجرایی آن ها آغاز شده که تاکنون 25 هزار واحد به متقاضیان تحویل شده است.
کاویانی افزود: همچنین 10 هزار واحد مسکونی مهر نیز با میانگین پیشرفت بیش از 60 درصد در حال ساخت است.
معاون بخش تعاون اداره‌ کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه همچنین پرداخت نشدن به موقع سهم آورده از سوی متقاضیان، فروش زودهنگام امتیاز واحدهای مسکن مهر و همچنین نوسان در بازار مصالح ساختمانی را از جمله مشکلات تعاونی های مسکن مهر استان برشمرد.
وی در پایان از آمادگی بخش تعاون اداره‌ کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه برای تشکیل تعاونی در تمامی روستاها و در قالب طرح روستا - تعاون خبر داد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.