به گزارش خبرنگار ایرنا؛ سعید اوحدی روز چهارشنبه در آئین گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجائی و باهنر در مسجد معتضدی کرمانشاه با بیان اینکه ایران اسلامی امروز در بهترین شرایط قرار دارد، افزود: شهیدان با ایثار و نثار جان خود مسیر دفاع از ارزش ها را به ما آموختند و حفظ این ارزش ها و دستاوردها وظیفه تک تک ملت است.
او به حماسه بزرگی که شهدای گرانقدر مدافع حرم در سال های اخیر خلق کردند اشاره کرد و گفت: مظلومیت و عزت را در می توان در چهره تک تک شهدای مدافع حرم به ویژه شهید 'حججی' دید.
وی به آتش فتنه صهیونیسم و استکبار جهانی برای به بن بست کشاندن مقاومت در منطقه خاورمیانه اشاره کرد و گفت: نا امن کردن منطقه و سلب آرامش و آسایش از کشورهای اسلامی از آمال و آرزوهای استکبار جهانی بود که از طریق ایجاد و حمایت از داعش به دنبال تحقق این آمال خود هستند.
وی اظهار کرد که بعد از وقوع بهار عربی استکبار از ناامن شدن رژیم صهیونیستی می ترسید و از این رو به دنبال ایجاد حاشیه امنی برای این رژیم بودند که داعش را به جان کشورهای اسلامی منطقه انداختند و با این حربه امنیت رژیم صهیونیستی را تامین کردند.
وی سوریه را خاکریز و حلقه اول مقاومت با صهیونیسم دانست و افزود: صهیونیسم جهانی به دنبال توسعه طلبی و نابودی کشورهای اسلامی است و اگر امام (ره)، انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب اسلامی نبودند امروز نامی از جوامع اسلامی در دنیا نبود.
وی افتخار امروز هر ایرانی را دفاع از حرم ولایت و امامت دانست و گفت: امروز ایران اسلامی به جایگاهی در دنیا رسیده که بدون ما تصمیمی در ارتباط با سوریه و عراق اتخاذ نمی شود.
رئیس سابق سازمان حج و زیارت در بخش دیگری از سخنان خود از شهیدان رجائی و باهنر به عنوان خدمتگزارانی صدیق نام برد و گفت: نام و خاطره این شهیدان به دلیل صداقت در خدمت به مردم همچنان جاویدان است.
اوحدی فلسفه برگزاری مراسم گرامیداشت یاد شهدا را غافل نشدن از فلسفه وجودی خلقت بشر و تلاش برای به کمال رساندن دانست و افزود: شهدا بهترین درجات را نزد خداوند متعال دارند و نیازی هم به برگزاری برنامه ندارند و این بازماندگان کاروان شهیدان هستند که باید در چنین برنامه های حضور یابند.
وی گریزی هم به تقارن هفته دولت امسال با آغاز به کار دولت دوازدهم زد و اظهار کرد که حضور پرشور ملت ایران در انتخابات، حضور نمایندگانی از سراسر دنیا در مراسم تنفیذ و برگزاری مراسم تحلیف باشکوه رئیس جمهوری همگی نوید تلاش و کار و خدمت بیشتر به مردم را می دهد.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.