به گزارش ایرنا، فرماندار شهرستان کنگاور در آیین تکریم و معارفه ائمه جمعه جدید و سابق این شهرستان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه و آیت الله محمدی عراقی نماینده مردم استان کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری در مسجد جامع کنگاور برگزار شد، با اشاره به اینکه مردم ولایتمدار این دیار مفتخر به پوشیدن لباس خادمی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) هستند، افزود: خدمت به زوار کربلا با روحیه ای خاص و معنوی هر ساله در هنگام اربعین بسیار ارزشمند و ستودنی است.
علیرضا ایزدی با بیان اینکه شهرستان سرافراز کنگاور 420 شهید والا مقام را تقدیم انقلاب کرده است، گفت: این مردم شهید پرور همچنان در انتظار جسد مطهرشهید 'مراد عباسی فر' از شهدای مدافع حرم هستند.
وی اظهار کرد: انفاس قدسی حضرت آیت الله حاج آقا بزرگ عراقی هنوز هم در این شهر جاری و ساری است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه همدلی و اتحاد در شهرستان کنگاور حکم فرماست، گفت: شرایط برای خدمت رسانی به مردم فراهم شده و کوتاهی در خدمت رسانی گناهی نابخشودنی است.
امام جمعه سابق کنگاور نیز با بیان اینکه کسوت امام جمعه ای را بر همه چیز ارجح دانسته و می دانم، اظهار کرد: بارها به من پیشنهادهای مختلفی شده بود ولی من تنها به خدمت به مردم در این لباس علاقمند بودم.
حجت الاسلام محمد ایوبی تصریح کرد: امام جمعه شعبه ای از امامت امت است که بسیار جایگاه رفیع و ارزشمندی دارد و مفتخرم که با این نگاه به مردم خدمت کردم.
امام جمعه جدید کنگاور نیز با اشاره به اینکه این شهرستان را از کودکی می شناسم و با آن آشنا هستم، گفت: برای من بسیار سخت و سنگین است که تریبونی را به دست بگیرم که روزی حاج آقا بزرگ عراقی آن تریبون را در دست داشته است.
حجت الاسلام علی محمد ایوبی افزود: در خطبه های سیاسی نماز جمعه دردهای مردم و قشر ضعیف جامعه بیان می شود و در مقابل از دولت اسلامی که به فکر خدمت به مردم باشد قدردانی خواهد شد.
همچنین شرکت کنندگان در این آیین باتفاق امام جمعه استان کرمانشاه، آیت الله محمود محمدی عراقی نماینده مردم استان کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری، امام جمعه جدید و سابق کنگاور، با حضور در گلزار شهدای گمنام، مرقد مطهر حاج آقا بزرگ عراقی(قبرآقا) با خواندن فاتحه و نثار گل و عطر افشانی مزار شهدا یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را گرامی داشتند.
شهرستان کنگاور با جمعیتی افزون بر 76 هزار نفر در 94 کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده است و دروازه ورودی این استان غربیست.
3033/7447 خبرنگار: مجید رحمتی ** انتشار دهنده:فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.