به گزارش خبرنگار ایرنا، عیسی کلانتری روز دوشنبه در جریان بازدید از تالاب هشیلان در جمع پرسنل محیط زیست، محیط بانان و اعضای تشکل های محیط زیستی استان کرمانشاه افزود: دکتر روحانی دیدگاه توسعه پایدار دارد و محیط زیست یکی از ارکان توسعه پایدار است.
او از کارکنان و فعالان محیط زیست خواست که رویکرد و افکار خود را نسبت به مقوله توسعه تغییر دهند و به بهانه های کوچک مانع از سرمایه گذاری بخش خصوصی نشوند.
به گفته وی، هم اکنون چهار میلیون دانش آموخته دانشگاهی در کشور وجود دارد که بیکار هستند و اگر سرمایه گذاری در کشور اتفاق نیفتد نه تنها این تعداد بیکار باقی خواهند ماند بلکه سالیانه 600 هزار نفر دیگر به آنها اضافه خواهند شد.
کلانتری تاکید کرد که متولیان محیط زیست باید در بخش جذب سرمایه گذاری با تمام دستگاه های اجرایی هم افزایی داشته باشند.
وی در بخش دیگری از سخنانش از زباله و آلودگی به عنوان مشکلات اساسی حوزه محیط زیست کشور نام برد و افزود: همچنین مشکلات آب و خاک، محیط زیست کشور را به شدت تهدید می کند که نباید نسبت به آنها بی توجه بود چرا که اگر به همین روال پیش برویم ظرف چند سال آینده شاهد معضلات بیشتری در این بخش خواهیم بود.
کلانتری افزود: با اینکه سازمان محیط زیست متولی حفاظت از محیط زیست کشور است اما با مشکل کمبود بودجه مواجه است.
او گفت: در کشور ما محیط زیست سازمان کوچکی است که بودجه آن کمتر از بودجه 2 منطقه آزاد است.
کلانتری، کل بودجه محیط زیست استان های کشور در طول سال را چهار هزار و 300 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این رقم تناسبی با جایگاه و اهداف این سازمان ندارد.
وی ادامه داد: اداره کردن محیط زیست کشور توسط سازمان محیط زیست با بودجه اندک و پرسنل کم تعارفی بیش نیست در نتیجه در این راه محیط زیست نیاز به همکاری و همراهی همه ارکان های حاکمیت و به خصوص مردم دارد و باید کاری کنیم همه مردم حافظ و نگهبان محیط زیست باشند.
کلانتری از ایجاد معاونت فرهنگی و اجتماعی در سازمان محیط زیست به منظور تحقق همین هدف خبر داد.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: انتظار داریم سازمان های مردم نهاد نیز در این راستا به اهدافمان کمک کنند چرا که با وجود پنج هزار پرسنل در کشور نمی توانیم پاسخگوی اهداف و رسالتها باشیم که حاکمیت و مردم بر دوش این سازمان نهاده اند.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.