به گزارش خبرنگار ایرنا؛ اسدالله رازانی قبل از خطبه های نمازجمعه این هفته سرپل ذهاب افزود: کشور قبل از سال 92 و آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید در شرایط سختی قرار داشت و ما از داد و ستد با دنیا محروم بودیم به طوریکه تولید نفت به زیر یک میلیون بشکه رسیده بود که با درایت رهبر معظم انقلاب هم مشکل نفت برطرف شد و هم تحریم ها برداشته شد.
او همچنین به کاهش تورم از 40 به 10 درصد در دولت تدبیر و امید به عنوان دستاورد بزرگی یاد کرد.
وی در ادامه اظهار کرد که در سایه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و تلاش های دولت، دشمنی دنیا با ایران اکنون به دشمنی آمریکا با ایران تبدیل شده است.
وی در ادامه گفت: کشور به ریل توسعه برگشت به گونه ای که در دولت تدبیر و امید راه آهن به پنج مرکز استان رسید که خوشبختانه کرمانشاه یکی از این مراکز است.
وی از گازرسانی به روستاهای استان کرمانشاه به عنوان انقلابی در منطقه یاد کرد و گفت: شهرها و روستاهای بسیاری در دولت تدبیر و امید گاز دار شده است.
استاندار کرمانشاه در ادامه به اجرای 130کیلومتر بزرگراه در استان در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: از این میزان 27کیلومتر مربوط به مسیر کرندغرب به سرپل ذهاب است.
رازانی اظهار امیدواری کرد که با توسعه راه های این منطقه دیگر شاهد بروز تصادفات نباشیم.
وی خبر خوبی را به مردم استان و منطقه اعلام کرد و گفت: راه آهن بعد از رسیدن به کرمانشاه از اسلام آباد غرب و کرند غرب، سرپل ذهاب عبور می کند و به قصرشیرین می رسد.
وی اظهار امیدواری کرد که تا 2الی سه سال آینده راه آهن به سرپل ذهاب برسد.
وی همچنین طرح گرمسیری را یکی از بزرگترین پروژه های تاریخ ایران دانست و گفت: برای اجرای این پروژه بیش از 10 هزار میلیارد تومان هزینه شده است.
او گفت: کار ساخت تونل های این پروژه رو به اتمام است و یک میلیارد مترمکعب آب از رودخانه سیروان وارد این تونل ها می شود و از ازگله خارج می شود.
به گفته او 20هزار هکتار از زمین های دشت های سرپل ذهاب آبیاری می شود.
وی افزود: پروژه گرمسیری خدمت بزرگ نظام جمهوری اسلامی به همه نسل های آینده است .
استاندار کرمانشاه همچنین به انعقاد تفاهم نامه همکاری عبور زوار اربعین حسینی (ع) از مرز خسروی اشاره کرد و گفت: عبور زوار از این مرز قطعی شده که علاوه بر برکات معنوی به رونق اقتصادی منطقه نیز کمک شایانی می کند.
رازانی به تصویب منطقه آزاد تجاری قصرشیرین در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و افزود: این طرح با تلاش دولت و نمایندگان مردم استان به تصویب رسید و به رونق اقتصادی منطقه کمک می کند.
استاندار کرمانشاه در ادامه به صدور مجوز بازارچه مرزی تیله کوه در سرپل ذهاب انیز شاره کرد و گفت: با طرح های راه آهن، بازارچه مرزی، منطقه آزاد تجاری و عبور زوار شاهد آینده درخشان منطقه خواهیم بود.
وی افزود: در استان کرمانشاه برای تمام شهرستان ها یک سند توسعه ای تهیه و تدوین شده است.
استاندار کرمانشاه در دومین روز از گرامیداشت هفته دولت با سفر به شهرستان های دالاهو و سرپل ذهاب چندین طرح عمرانی و خدماتی را افتتاح و کلنگ زنی کرد.
3033/7457خبرنگار:جواد الماسی **انتشار دهنده:فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.