به گزارش خبرنگار ایرنا، حشمت رضایی روز چهارشنبه در جلسه شورای ترافیک قصرشیرین، هدف از اجرای این طرح را ارائه خدمات مطلوبتر به زائران حسینی ذکر کرد و گفت: با هدف روان سازی ترافیک، چهار توقفگاه خودرو در قصرشیرین در دست احداث است.
وی اظهار داشت: با توجه به بازگشایی مرز خسروی و وجود اماکن اقامتی مطلوب در قصرشیرین، بی شک شمار زائرانی که در ایام اربعین این مسیر را برای بازگشت خود به کشور انتخاب می کنند، افزایش خواهد یافت.
وی بیان کرد: با توجه به وجود 2 مرز رسمی پرویزخان و خسروی و همچنین بازگشایی مرز خسروی برای تردد زوار در ایام اربعین، این شهرستان از موقعیت ویژه ای در کشور برخوردار است.
وی گفت: مرز خسروی با توجه به مسافت کوتاه آن با عتبات عالیات، مناسب ترین مسیر برای تردد زوار است و وجود اماکن اقامتی مطلوب در قصرشیرین از دیگر مزیت های این شهرستان مرزی است.
وی اظهار کرد: در نشست امروز بر لزوم تسریع در احداث دوربرگردان های اضطراری، بهسازی معابر و خیابان های سطح شهر و همچنین مسیر قصرشیرین به خسروی و تعریض پل های مسیر در دستور کار قرار گرفت.
کنترل ترافیکی برای برگزاری آیین دعای عرفه، ساماندهی میدان خروجی قصرشیرین به خسروی، خط کشی معابر و سرعت گیرها و تمهیدات ترافیکی در ایام بازگشایی مدارس از دیگر مصوبات این جلسه بود.
مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامراست که این مرز تا بغداد پایتخت کشور عراق 190، نجف 380، کربلا 300، کاظمین 203 و تا سامرا نیز 326 کیلومتر فاصله دارد.
هم اکنون به طور میانگین روزانه 100 مسافر و زائر عراقی از طریق مرز خسروی به ایران و عراق تردد می کنند.
شهرستان قصرشیرین دارای 14 واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با 322 اتاق و یک هزار و 200 تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه 80 ساخته شده است تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد.
عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال 77 در نقطه صفر مرزی آغاز شد و این مجموعه در سال 81 با 75 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه با 27 هزار تن جمعیت، بیش از 186 کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی، 2 مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.
مرز خسروی در 20 کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.