به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه درباره تحریم اخیر کنگره آمریکا علیه ایران افزود: مسئولان برجام و دولتمردان فراموش نکنند که آمریکا شیطان بزرگ است و به فرموده رهبر انقلاب هرگز قابل اعتماد نیست.
به گفته وی صحبت کردن از ثمرات برجام بی‌فایده است و تنها راه درست و موثر، جواب محکم مسئولان قوا به اقدامات ضد ایرانی آمریکاست.
او تأکید کرد: دولتمردان باید درست فکر کنند و ببینند که آمریکا 40 سال است که تنها نقض عهد می‌‌کند.
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه علت تحریم‌های مکرر آمریکا علیه ایران را ترس از اقتدار ملت ایران دانست و گفت: جمهوری اسلامی کشوری قدرتمند و تعیین‌کننده در منطقه است و همین موضوع سبب عصبانیت آمریکایی ها شده است اما ما به پیروی از شهید بهشتی تاکید می کنیم آمریکا از این عصبانیت بمیر.

**شغل فقط پشت میزنشینی نیست
امام جمعه کرمانشاه علما در ادامه خطبه های خود با اشاره به روز کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه‌ای گفت: یکی از مشکلات فعلی حوزه اشتغال این است که همه دنبال شغل دولتی و پشت میزنشینی هستند در حالی که باید به سمت کارهای فنی و حرفه‌ای که اتفاقاً درآمدزایی بسیار بیشتری هم دارند، برویم.
آیت الله علما تأکید کرد هم دولت و هم ملت موظف به تبلیغ و ترویج آموزش های فنی و حرفه‌ای هستند زیرا این رویکرد آثار و برکات زیادی دارد.
امام جمعه کرمانشاه به روز تجلیل از امامزاده ها هم اشاره کرد و گفت: این موضوع که نسب امامزاده مشخص باشد یا نه موضوع اصلی نیست زیرا مردم در امامزاده‌ها به عبادت خدا می‌پردازند نه عبادت امامزاده.
او با اشاره به تاکید رهبر انقلاب برای تبدیل برخی امامزاده ها به قطب فرهنگی گفت: رهبر انقلاب در این زمینه به شاهچراغ، حرم حضرت معصومه و حرم حضرت عبدالعظیم حسنی نظر دارند.
آیت الله علما سالروز درگذشت آیت الله مشکینی امام جمعه قم و رئیس مجلس خبرگان رهبری را هم گرامیداشت و درباره 11 مرداد سالروز شهادت شیخ فضل الله نوری گفت: انقلاب اسلامی ایران مقدماتی داشته است که رفتن مجتهدی برجسته همچون شیخ فضل الله نوری به پای چوبه‌ دار یکی از این مقدمات بوده است.
به گفته او فداکاری شهدا و بزرگان دین باعث شده که امروز ما با خیال راحت فریاد اسلام را بر سر دشمن بکوبیم؛ پس باید جایگاه و منزلت آنان را بزرگ بداریم.
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه بر صرفه جویی در مصرف آب و برق نیز تاکید کرد و گفت: همگان موظف به رعایت این موضوع هستند.
آیت الله علما همچنین جنایات اخیر صهیونیست‌ها در فلسطین اشغالی و ظلم در حق مردم مسلمان میانمار را که با حمایت آمریکا انجام می شود محکوم کرد.

**حجاج سوغات خود را از ایران بخرند
حجت الاسلام مرتضی خادمی، مسئول بعثه مقام معظم رهبری در مدینه نیز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه کرمانشاه به حجاج ایرانی توصیه کرد که پیش از سفر حج سوغات خود را از بازارهای داخلی خریداری کنند.
او افزود: بازارهای ایران از بازارهای عربستان بهتر است و به همین دلیل از حجاج تقاضا داریم که ابتدا خرید خود را انجام دهند سپس به حج بروند.
حجت الاسلام خادمی تاکید کرد که حجاج، زیارت خانه خدا و ائمه معصوم را فدای خرید سوغات در عربستان نکنند.
او در ادامه به موضوع امنیت حج تمتع هم اشاره و اظهار کرد: عربستان سعودی امنیت زائران ایرانی را تضمین کرده است.
وی همچنین به حجاج بیت‌الله الحرام توصیه کرد در جریان مراسم حج از ضعفا دستگیری کنند و هوای همشهری ها و هم ولایتی های خود را داشته باشند.
3033/7444 خبرنگار: عبدالله الماسی ** انتشاردهنده: فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.