به گزارش خبرنگار ایرنا اسدالله رازانی روز پنجشنبه در دیدار کارکنان حج و زیارت استان و مدیران کاروان ها افزود: با اینکه دولت سعودی تحت تاثیر قدرت های جهانی است اما مکه و مدینه به همه مسلمانان تعلق دارد و این 2 شهر ام القرای جهان اسلام هستند.
رازانی با اشاره به جایگاه مهم حج در شریعت اسلام گفت: حج از نظر عبادی تمرین بریدن از دنیاست و از نظر اجتماعی نیز نماد یکپارچگی مسلمانان است.
وی افزود: در حج پولدار و بی پول، صاحب منصبان و مردم عادی همه کنار هم مساوات در اسلام را به نمایش می گذارند، بحث شیعه و سنی کنار می رود و یکی از عوامل شکل گیری این وحدت نیز فتواهای انقلابی امام راحل بوده است که بر شیعیان واجب کرده تا پشت سر علمای اهل تسنن نماز جماعت بخوانند و حتی از مهر نیز استفاده نکنند.
رازانی ابراز امیدواری کرد که در حج امسال شاهد حادثه ناگواری نباشیم و همه خانواده ها در پایان سفر خوشحال باشند.
مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه نیز در این دیدار به رشد 33 درصدی اعزام زائران در استان اشاره کرد و گفت: در سال 95 تعداد 650 نفر از استان کرمانشاه به حج اعزام شدند اما این تعداد امسال به هزار نفر رسیده است.
حامد دارابی افزود: از این هزار زائر سه کاروان شامل 410 نفر از اهل تسنن و مابقی چهار کاروان شیعه هستند؛ یعنی در مجموع استان کرمانشاه هفت کاروان اعزامی خواهد داشت و برای اولین بار امتیاز داشتن یک مجموعه را به دست آورده است.
وی با اشاره به رقم 86 هزار نفری زائران در کشور دلیل کم بودن زائران استان را در ضعیف بودن سرانه ثبت نامی استان در سال های 84 و 85 عنوان کرد.
دارابی گفت: ویزای عوامل حج استان صادر شده است و طی چند روز آینده ویزای زائران نیز صادر خواهد شد.
مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه گفت: علاوه بر هزار زائر استان کرمانشاه یک کاروان از استان ایلام و یک کاروان از کردستان یعنی در مجموع هزار و 300 نفر از ایستگاه پروازی کرمانشاه اعزام خواهند شد.
به گفته وی، این پروازها شامل سه پرواز در روز 29 مرداد و 2 پرواز در روز 30 مرداد از ایستگاه پروازی کرمانشاه به فرودگاه مدینه خواهد بود.
دارابی برنامه حج امسال را 33 روزه شامل پنج روز اقامت در مدینه و 28 روز اقامت در مکه اعلام کرد و گفت: بازگشت زائران نیز از فرودگاه جده خواهد بود.
7457/8066 خبرنگار:جواد الماسی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.