به گزارش خبرنگار ایرنا، سرتیپ پاسدار محمدنظر عظیمی فرمانده قرارگاه نجف اشرف در این یادواره اظهار کرد: از مجموع شهدای اطلاعات عمیلات این قرارگاه 119 شهید متعلق به استان همدان، 92 شهید متعلق به استان کرمانشاه و 54 شهید نیز متعلق به استان ایلام است.
وی با بیان اینکه بیش از سه هزار برگ سند مختلف در مورد زندگینامه شهدای اطلاعات عملیات استان های کرمانشاه، همدان و ایلام به چاپ رسیده است، از برنامه ریزی برای تالیف 23 جلد کتاب در مورد این شهدای گرانقدر خبر داد.
سردار عظیمی افزود: 14 جلد از این کتابها چاپ دیجیتالی شده که امروز رونمایی می شود و مابقی کتاب ها نیز در مدت زمانی کوتاه آماده خواهند شد.
فرمانده قرارگاه عملیاتی نجف اشرف همچنین از تلاش برای تولید فیلم در خصوص شهدای اطلاعات عملیات خبر داد و افزود: هم اکنون 2 فیلم سینمایی در حال تولید است که یکی از آنها با نام 'چشمان بمو' در مورد شهید زنگنه از شهدای اطلاعات عملیات و دیگری هم در مورد زندگی یکی دیگر از شهدا در حال ساخت است‌.
وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: قرارگاه نجف اشرف در دوران دفاع مقدس عملیات های استان های کرمانشاه، ایلام و همدان را هدایت می کرد و در این میان نقش رزمندگان اطلاعات عملیات بسیار مهم و حساس بود.
سردار عظیمی اظهار کرد: گروه رزمندگان اطلاعات عملیات وظایف سنگینی از جمله شناسایی موقعیت دشمنان و استعدادهای آن ها، ترتیب چیدمان نیرو و کسب اطلاع از نیروی پشتیبان دشمنان را برعهده داشتند.
وی در پایان و با تاکید بر اینکه رزمندگان اطلاعات عملیات جزو فداکارترین و زحمت کش ترین رزمندگان سپاه اسلام بودند، اظهار کرد: بخش عمده ای از موفقیت هایی که در عملیات های مختلف کسب شد مرهون زحمات و تلاش رزمندگان عملیات اطلاعات بود.
در پایان این یادواره از 14 جلد کتاب تالیف شده در حوزه دفاع مقدس رونمایی و از خانواده شهدا نیز تجلیل شد.
امیرسرتیپ عبدالرحیم موسوی جانشین ستاد کل نیروهای مسلح، سردار سرتیپ محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، آیت الله علما و حجت الاسلام لطفی نمایندگان ولی فقیه در استان های کرمانشاه و ایلام، جمعی از فرماندهان سپاه پاسداران و خانواده های معظم شهدای اطلاعات عملیات از جمله مهمانان این یادواره بودند.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه ttp://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.