به گزارش ایرنا، روابط عمومی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه روز سه شنبه به نقل از مرادعلی محمدی اعلام کرد: مراسم یادبود عملیات مرصاد پنجم مرداد ماه سال جاری ساعت 17 و 30 دقیقه در محل یادمان مرصاد در تنگه چهارزبر اسلام آبادغرب برگزار خواهد شد.
برگزاری تئاتر مرصاد توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به مدت سه روز از پنجم تا هشتم مرداد ماه در مجتمع غدیر شهر اسلام آبادغرب و همچنین برگزاری یادواره شهدای اطلاعات عملیات غرب کشور توسط قرارگاه منطقه ای نجف اشرف دیگر برنامه هایی خواهد بود که به این مناسبت برگزار خواهد شد.
پس از پذیرش قطعنامه 598 از سوی ایران به منظور آتش بس و پایان جنگ هشت ساله ایران و عراق، منافقین در روز دوشنبه سوم مرداد 1367 ساعت 16 از مرز خسروی وارد خاک ایران شدند و پس از عبور از شهرهای قصرشیرین، سرپل ذهاب، دالاهو و اسلام آباد غرب به سمت شهر کرمانشاه پیشروی کردند.
در این شرایط عملیات مرصاد به منظور مقابله، انهدام ، تعقیب و تنبیه منافقین طرح ریزی و در تاریخ پنجم مرداد 1367 به مرحله اجرا درآمد.
در عملیات مرصاد نزدیک به هزار و 523 نفر از افراد این گروه تروریستی کشته، 2 هزار و 300 نفر زخمی و تعداد 305 نفر از آنان دستگیر شدند؛ همچنین در این عملیات اکثر امکانات آنها نابود و یا به غنیمت درآمد.
با تغییر اوضاع به زیان عراق و فشارهای کشورهای منطقه و فرا منطقه ای بر رژیم بعث عراق، این کشور در تاریخ 15 مرداد 1367 در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل متحد رسمأ آتش‌بس را پذیرفت و در نتیجه با هماهنگی دبیرکل سازمان ملل متحد
زمان آتش ‌بس رسمی بین 2 کشور ایران و عراق 29 مرداد 1367 تعیین شد و جنگ ایران و عراق پس از گذشت هشت سال از تجاوز عراق به ایران پایان یافت.
7457/8066 خبرنگار:جواد الماسی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.