به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله رازانی روز دوشنبه در دویست و چهل و هشتمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان در سرسرای تدبیر استانداری افزود: همواره با تعدد کارگروهها، تعدد اعضا و بی محتوا بودن جلسات مخالف بوده ام و ترجیح می دهم کارگروه های بی محتوا تشکیل نشوند.
وی از کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری به عنوان مهم ترین کارگروه استان یاد کرد و گفت: همگی باید موضوع اشتغال را جدی بگیریم و چندین سرفصل مهم را در دستور کار قرار دهیم.
رازانی با تاکید براینکه باید در زمینه صادرات بسیار کار کرد، افزود: مشکلات صادرات سوخت نیز رفع شده که بی شک در رونق و اشتغالزایی استان تاثیرگذار است.
استاندار کرمانشاه ادامه داد: امسال از محل درآمد بازارچه ها، کوله بری و از محل اعتبارات استانی اعتبارات خوبی برای تقویت بازارچه ها از شوشمی در پاوه تا سومار در گیلانغرب منظور کرده ایم و ساماندهی راه های منتهی به بازارچه ها در دستور کار قرار دارد.
وی در زمینه صادرات فصل بهار امسال گفت: گزارش های رسیده به گمرک، حاکی از نرخ رشد صادرات نسبت به مدت مشابه است و گویای افزایش صادرات در استان می باشد.
به گفته رازانی، کارگروه توسعه صادرات روند خوبی دارد و جلسات آن به صورت منظم تشکیل می شود.
وی با بیان اینکه در زمینه صنعت و معدن و پتروشیمی طرح های متعدد و بزرگی در دست اجراست به سفر دکتر جهانگیری اشاره کرد و گفت: با سفر وی و معاونانش به استان بی شک پروژهای نیمه کاره و تاثیرگذار در اشتغال مطرح می شود.
وی به تاثیر صنعت گردشگری در اشتغال زایی و رونق فرهنگ اشاره کرد و گفت: براساس اسناد توسعه شهرستان بخشی از بودجه را برای شهرستان ها نگه داشته ایم که ساماندهی معبد آناهیتا، مجموعه بیستون، کریدور گردشگری بیستون – طاقبستان، بازار سنتی کرمانشاه و ساماندهی تکیه معاون الملک اعتبارات خوبی منظور شده است.
وی به ایجاد شورای ساماندهی طاقبستان اشاره کرد و گفت: عملیات اجرایی کریدور گردشگری بیستون - طاق بستان امسال آغاز می شود.
رییس کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان از بخش توریسم گردشگری با همکاری میراث فرهنگی و شهرداری به عنوان یکی دیگر از عوامل اثرگذار بر اشتغال یاد کرد.
رازانی ادامه داد: از سوی دیگر بازار مسکن و تاثیر آن بر اشتغال مورد توجه جدی قرار دارد و از همین رو پیشنهادهایی از سوی شهردار برای تحریک بازار مسکن همچون افزایش سطح تراکم و افزایش سطح بنا در عرصه مطرح شده که برای نهایی کردن آن جلسه ای برگزار می شود.
به گفته وی، دولت برای خروج مسکن از رکود برنامه دارد چرا که اگر مسکن رونق گیرد صنایع متعددی را تولید می کند.
وی با بیان اینکه خوشبختانه طیف وسیعی از صنایع دستی در استان وجود دارد، گفت: در کارگروه تخصصی مطرح شد تا شهرستان ها و مناطق استان همانند دیگر استان های همجوار با برند خاصی از صنایع دستی شناخته شوند چرا که این امر در رونق و اشتغال سهمی دو چندان دارد.
به گفته استاندار کرمانشاه، طرح های مربوط به اقتصاد مقاومتی از کارورزی تا جهش در تولید ملی از دیگر اموری است که باید در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری بدان توجه شود.
ارائه دستورالعمل برنامه اشتغال فراگیر و آیین نامه های اجرایی بندهای'الف و ب' تبصره 18 قانون بودجه سال 96 توسط دبیرخانه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان، ارائه گزارش توسط اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان در خصوص فرآیند صدور مجوزها از ابتدا تا منجر به پروانه ساخت همراه با شناسایی موانع آسیب زا و ارائه راهکار برای رفع آن و همچنین ارائه گزارش ادارات کل صنعت معدن و تجارت، جهاد کشاورزی استان در باره کمک های فنی اعتباری سال 95 به میزان 20میلیارد تومان از دیگر موارد مطرح شده در این کارگروه بود.
8066/7460 خبرنگار:زهره کریم زاده ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.