به گزارش خبرنگار ایرنا؛ معاون اول رئیس جمهوری در دومین سفر خود به استان کرمانشاه که وزاری نیرو، صنعت و کشاورزی او را همراهی می کنند قرار است‌ که کارخانه خودروسازی کرمانشاه واقع در شهرستان صحنه و همچنین سدهای زمکان در دالاهو و جامیشان در سنقر و کلیایی را افتتاح کند.
جهانگیری 30 فروردین سال 95 هم سفری یک روزه به استان کرمانشاه داشت و در آن سفر نیز 2 سد مخزنی 'تنگه حمام' (شهدای گمنام) در قصرشیرین و 'دایک''در گیلانغرب و طرح تولیدی نان صنعتی کرمانشاه را افتتاح کرد و همچنین از سد داریان در پاوه و راه آهن غرب مسیر ملایر به کرمانشاه و کرمانشاه به قصرشیرین بازدید کرد.
کرمانشاه در طول چهار سال فعالیت دولت یازدهم به دلیل نگاه ویژه دولت به توسعه همه جانبه استان شاهد حضور مسئولان عالی نظام و دولت بوده است و ماحصل این سفرها تصویب مصوبات و افتتاح پرژه های فراوانی است که مردم استان شاهد افتتاح تدریجی آنها هستند.
نرخ بالای بیکاری استان کرمانشاه، دولت را واداشته است تا با تصویب مصوبات راهگشا و اعطای اعتبارات جهشی، در راستای کاهش آن تلاش کند و امروز تمام تلاش مسئولان دولت کاهش نرخ بیکاری در استان است.
ایجاد شغل و کاهش بیکاری یکی از اصلی ترین دغدغه های مردم کرمانشاه است و این موضوع به مطالبه اصلی مردم استان تبدیل شده که در زمان حضور مسئولان به کرات از سوی نمایندگان اقشار مختلف مردم بیان می شود.
دولت تدبیر و امید در راستای نگاه ویژه حمایتی خود به استان کرمانشاه در سفر تیر ماه سال 95 کاروان دولت تدبیر و امید، 60 طرح و پروژه را با 12هزار و 295 میلیارد ریال به تصویب رساند که اکنون با میانگین پیشرفت 70 درصدی در حال اجراست.
این مصوبات بیشتر در حوزه های زیربنایی و مسایل اساسی و اولویت دار مردم استان به تصویب رسیده و می تواند نقش بسیار موثری در تسریع در روند توسعه همه جانبه استان داشته باشد.
در دومین سفر معاون اول رئیس جمهوری به استان کرمانشاه نیز قرار است کارخانه خودروسازی کرمانشاه واقع در شهرستان صحنه که از محل مصوبات سفر مقام‌ معظم رهبری در سال 90 بود، افتتاح شود که افتتاح این کارخانه می تواند تاثیر بسزایی در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی استان داشته باشد.
در این کارخانه که 600 میلیارد ریال برای احداث آن سرمایه گذاری شده است در مرحله اول سالانه 30 هزار دستگاه خودرو تولید می شود و 400 نفر نیز به صورت مستقیم در این واحد تولیدی صنعتی مشغول به کار می شوند.
افتتاح مخزن 2 سد مهم استان نیز در این سفر می تواند به تامین آب شرب و کشاورزی استان کمک شایانی کند و مقدمه ای برای ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در استان باشد.
سفر دکتر جهانگیری به کرمانشاه مقدمه سفر دکتر روحانی رئیس جمهوری به استان است که براساس برنامه هایی که در استانداری تدارک دیده شده قرار است رییس جمهوری برای افتتاح راه آهن غرب کشور به استان سفر کند و به یکی از وعده های خود به مردم استان جامه عمل بپوشاند.
روحانی در سفر تیر ماه سال 95 خود به کرمانشاه در جمع مردم استان قول داد کرمانشاه را به شبکه ریلی کشور متصل کند که این وعده رئیس جمهوری مراحل پایانی خود را می گذاراند.
دکتر روحانی در جریان سفرهای تبلیغات انتخاباتی خود به کرمانشاه نیز به مردم استان گفت که به همه وعده هایی که به شما داده ام پایبندم و به تدریج آنها را عملی خواهم کرد.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت و 24 هزار و 640 کیلومتر مربع مساحت، دارای 14 شهرستان، 31 شهر، 86 دهستان و 2 هزار و 793 روستای دارای سکنه، در غرب کشور واقع شده است.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.