به گزارش خبرنگار ایرنا، کیومرث رشیدی روز یکشنبه در نشست خبری افزود: انجمن علمی پدافند غیرعامل به عنوان اتاق فکر اداره کل پدافند غیرعامل عمل خواهد کرد و هدف نیز ایجاد آمادگی برای مقابله با هر نوع خطری است که ارکان جامعه را تهدید کند.
به گفته رشیدی، کمیته های 'سایبر'، 'انرژی و صنعت'، 'آمایش سرزمین و معماری و شهرسازی'، 'حقوق و قوانین و مقررات'، 'عمران و حمل و نقل'، 'گردشگری'، 'کشاورزی'، 'بیولوژی و بهداشت و درمان'، 'دفاعی و امنیتی'، 'اقتصاد و تجارت'، 'فرهنگی و رسانه' ، 'مدیریت بحران و تهدیدات' و نیز کمیته شیمیایی' تشکیل دهنده انجمن علمی پدافند غیرعامل هستند.
رشیدی ضرورت تشکیل این انجمن را به دلیل تغییر ماهیت قدرت در دنیای مدرن امروز عنوان کرد و گفت: با تغییر ماهیت قدرت ماهیت تهدیدات نیز تغییر کرده است و دیگر این موضوع در تهدیدات نظامی خلاصه نمی شود بلکه عرصه های سیاست، فرهنگ، اقتصاد و دانش کشورها را شامل می شود.
رییس انجمن علمی پدافند غیرعامل استان کرمانشاه بیان داشت: بعد از جنگ هشت ساله با تهدیدات فرهنگی و به تعبیر مقام معظم رهبری شبیخون فرهنگی مواجه بودیم و سپس این تهدیدها در عرصه های اقتصادی نمود پیدا کرد و امروزه نیز با تهدیدهایی در عرصه های دانش و فناوری مواجه هستیم.
او گسترش توان نظامی و موشکی را لازمه بالا بردن توان بازدارندگی کشور دانست و افزود: مشارکت مردم در انتخابات نیز باعث ارتقا پایداری ملی ما در دنیا می شود.
رشیدی در پایان بر اهمیت آموزش برای نشان دادن اهمیت و جایگاه پدافند غیرعامل در میان مردم تاکید کرد و افزود: به عنوان نمونه برای جلوگیری از شیوع تب کریمه کنگو مردم ما باید نحوه درست استفاده از گوشت را آموزش ببینند و اینکه به هیچ وجه از گوشتی که فاقد مهر سلامت دامپزشکی است، استفاده نکنند.
وی نظارت بر ساخت و سازها و اجرای پروژه های کلان عمرانی که با سلامت جامعه در ارتباط است را دیگر مسئولیت این سازمان عنوان و تاکید کرد که رعایت ضروریات پدافند غیرعامل شرط صدور مجوز است چرا که این موضوع با امنیت مردم در ارتباط است.
7457/8066 خبرنگار:جواد الماسی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.