به گزارش ایرنا، رضا رحیمی عصر سه شنبه در جلسه بررسی طرح توسعه اشتغال پایدار که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: توسعه گردشگری سلامت در استان کرمانشاه می تواند زمینه توسعه بخش های مختلف را ایجاد کند.
وی افزود: ورود بیماران خارجی به استان می تواند بوم گردی، هتل داری و حتی بخش های ای تی را توسعه دهند.
معاون استاندار‌کرمانشاه یادآور شد: نبود تخت های بیمارستانی کافی، نبود آژانس های مسافرتی برای جابجایی بیماران و ضعف در بازاریابی تخصصی از نقاط ضعف ما در گردشگری سلامت هستند.
رحیمی تاکید کرد: توریست سلامت یکی اولاترین اهداف، برنامه ها و نیازهای استان کرمانشاه است که باید حلقه های مفقوده آن برطرف شود.
وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی و پزشکان کرمانشاه ظرفیت گسترش توریست سلامت را دارند، گفت: بیمارستان های خصوصی کرمانشاه در بخش هایی خود را برای فعالیت در زمینه توریست درمانی آماده کرده اند.
معاون استاندار کرمانشاه با بیان اینکه باید در نقاط مرزی مراکز تخصصی برای خدمات دهی به بیماران عراقی ایجاد شود، گفت: باید در قصرشیرین بیمارستانی را احداث کنیم که بتواند به بیماران عراقی خدمات دهی کند.
رحیمی افزود: باید به شکلی برنامه ریزی شود که محوریت گردشگری سلامت را دانشگاه علوم پزشکی برعهده گیرد و پیگیر مسائل باشد.
در ادامه این جلسه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه عنوان کرد: تا زمانی که ما از نظر تخت های بیمارستانی و برای خدمات دهی به بیماران با مشکل هستیم نمی توانیم به خوبی وارد بخش گردشگری سلامت شویم.
جلیل بالایی تاکید کرد: برای پیشرفت در زمینه توریست سلامت باید به دنبال بخش خصوصی برویم.
استان 2 میلیون نفری کرمانشاه در مجموع 13 بیمارستان دولتی دارد که از این تعداد هفت بیمارستان در کلانشهر یک میلیون نفری کرمانشاه واقع شده است.
استان کرمانشاه 371 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد و بیماران این کشور برای مداوا به بیمارستان های این استان مراجعه می کنند.
7445/8066 خبرنگار:سامان رحمتیان ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.