سیروس صادقی روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا، زمان وقوع این آتش سوزی را صبح امروز ذکر کرد و اظهار داشت: با تلاش بی وقفه اعضای ستاد مدیریت بحران سرپل ذهاب و مشارکت و همراهی نیروهای مردمی و بومی منطقه، این آتش سوزی ساعت 16 به طور کامل مهار شد.
وی با بیان اینکه وزش باد گرم و خشک شدن گیاهان نیز موجب گسترش دامنه آتش سوزی شد، افزود: علت وقوع آتش سوزی و ارزش ریالی خسارت ناشی از وقوع این حریق توسط کارشناسان در دست بررسی است.
وی از مردم خواست با توجه به آغاز فصل گرما، با رعایت نکات ایمنی از روشن کردن آتش در عرصه های منابع طبیعی خودداری کنند و در جهت حفظ منابع غنی طبیعت کوشا باشند.
بخشدار مرکزی سرپل ذهاب، همکاری اقشار مختلف مردم و دستگاه‌های اجرایی در مهار آتش سوزی را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: برای مهار آتش سوزی در جنگل ها و مراتع با کمبود امکانات و تجهیزات مواجه ایم.
صادقی اضافه کرد که از ابتدای امسال تاکنون جنگل ها و مراتع سرپل ذهاب در چند مرحله دچار آتش سوزی شد که هر بار با مشارکت نیروهای مردمی و همراهی مسئولان اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان مهار شد.
سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه با بیش از 90 هزار تن جمعیت و برخورداری از 48 کیلومتر نوار مرزی با عراق، بیش از 88 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی جنگل و مرتع دارد.
7079/7399/8066 خبرنگار:سیروس صدیقی چگینی ** انتشاره دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.