به گزارش خبرنگار ایرنا، داود ناصری امید روز سه شنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته ملی مهارت و آموزش فنی و حرفه ای در سرسرای مرکز آموزش فنی حرفه ای شماره 2 کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: این اداره کل با وجود تنگناهای مالی در سال 95 توانست رکورد آموزش و مهارت آموزی استان را به 9 میلیون نفر ساعت برساند.
ناصری امید، مراکز آموزش فنی و حرفه ای شماره 2 شهر کرمانشاه را یک مرکز قوی در رشته مکانیک در غرب کشور دانست و افزود: این مرکز آموزش پرسنل ایران خودرو و سایپا استان های همدان، کردستان، ایلام و کرمانشاه در هشت کارگاه تخصصی را برعهد دارد.
وی به جایگاه برتر آموزش فنی حرفه ای کرمانشاه در سطح کشور اشاره کرد و گفت: این استان در مسابقات المپیاد آموزش فنی و حرفه ای رتبه پنجم کشوری و در قسمت مهارت آموزی به کارآفرینان در سه سال گذشته رتبه اول کشوری را کسب کرده است.
وی، اجرای طرح بزرگ کارورزی را از دیگر اقدام های مهم در دست اجرای فنی و حرفه ای با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانست و گفت: سهمیه استان کرمانشاه در این طرح هفت هزار و 400 نفر است و فراهم کردن بخشی از مقدمات اجرا و آموزش این طرح به عهده فنی و حرفه ای است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کرمانشاه، مهم ترین مزیت طرح کارورزی را آموزش افراد دانست و گفت: پرداخت یک سوم حقوق کارورز، پرداخت 2 سال بیمه تامین اجتماعی افراد زیرپوشش تولیدی ها و کارگاه ها از دیگر مزایای این طرح است.
وی طرح آموزش در محیط واقعی کار را از دیگر اقدام های مهم در حال اجرا دانست و گفت: در این طرح، کارورز به صورت آزاد و مستقیم توسط استادکار در کارگاه آموزش می بیند.

**روند احداث ساختمان هایتک متوقف شده است
ناصری امید در ادامه در باره احداث ساختمان مرکز تربیت مربی فناوری برتر'هایتک' گفت: متاسفانه به دلیل کمبود اعتبار عملیات اجرایی این طرح هم اکنون متوقف شده است.
وی همچنین گفت: برای تکمیل و تجهیز ساختمان هایتک به 100 میلیارد ریال اعتبار نیاز است و در سال 96 تاکنون بودجه ای برای این پروژه در نظر گرفته نشده است.
دوره های آموزشی فنی و حرفه ای در استان کرمانشاه در قالب 500 حرفه مهارتی در 215 کارگاه مجهز در مراکز دولتی به صورت کاملا رایگان و 350 آموزشگاه بخش خصوصی با شهریه های مصوب زیرنظارت این اداره کل ارائه می شود.
3209/8066 خبرنگار: عباداله آذرگون ** انتشاردهنده: علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.