فرامرز اکبری روز دوشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری قصرشیرین افزود: قصرشیرین با داشتن 2 مرز رسمی با عراق در حوزه تجارت ظرفیت های زیادی دارد و همچنین در بخش کشاورزی و شیلات نیز از قطب های مهم کشور است.
وی با بیان اینکه بسترهای لازم برای ایجاد شغل و سرمایه گذاری در استان کرمانشاه و از جمله قصرشیرین فراهم است، گفت: تحقق این مهم نیازمند همت و تلاش مسئولان، رفع قوانین دست و پاگیر و ایجاد امنیت سرمایه گذاری است.
وی اظهار کرد: جوانان و نیروی کار سرمایه های بزرگ یک کشور محسوب می شوند و هر مسئولی که می تواند در زمینه اشتغال کاری انجام دهد، باید تمام توان خود را معطوف به این مهم کند.
فرماندار قصرشیرین با بیان این که طرح کارورزی در واقع تحقق وعده های اشتغالزایی دولت است، گفت: دکتر روحانی در وعده های انتخاباتی از فراهم کردن بستر اشتغال برای جوانان بیکار در دستگاه های دولتی و بخش خصوص خبر داد و اکنون شاهدیم که این طرح قبل از آغاز به کار دولت دوازدهم عملیاتی شده است.
اکبری بر لزوم ارائه آموزش های فنی برای رفع معضل اشتغال در کشور تاکید کرد و افزود: آموزش های مهارتی در مراکز فنی و حرفه ای کشور کمک بزرگی به ایجاد شغل می کند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه نیز در سخنانی گفت: سهم این استان از برنامه های اشتغالزای دولت تدبیر و امید بسیار چشمگیر است.
داوود یاوری، طرح ملی اشتغال فراگیر که به تصویب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و شورای عالی اشتغال کشور رسیده است، چشم انداز ایجاد 970 هزار شغل را دارد که سهم استان کرمانشاه از این میزان بیش از 40 هزار شغل است.
وی با اشاره به این که بیشترین سهم اعتبارات و همچنین مشوق های بیمه کارفرما و طرح کارورزی به کرمانشاه اختصاص داده شده است، گفت: سهم این استان برای توزیع مشوق های اشتغالزا در سال 96 حدود پنج درصد است که بیشتر از تمامی استان های کشور است.
وی ادامه داد: برنامه اشتغال فراگیر، کارورزی و مهارت آموزی در محیط کار مربوط به همه دستگاه های اجرایی و در بخش های مختلف کشاورزی، صنعت و معدن ، گردشگری، حمل و نقل، فن آوری اطلاعات، سلامت، فرهنگی هنری، خدمات شهری و دیگر بخش هاست.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه نیز در سخنانی افزود: طرح اشتغال فراگیر یکی از طرح های مهم اشتغال زای کشور است که با کار کارشناسی دقیق به تصویب رسیده است.
داود ناصری امید با بیان این که شهرستان ها باید با توجه به ظرفیت های خود از این طرح بهره برداری لازم را داشته باشند، اضافه کرد: با توجه به وجود دانش آموخته گان فنی توانمند، این آموزش ها می تواند در زمینه اقتصاد مقاومتی بسیار راهگشا باشد.
وی گفت: تمامی افراد شامل دانش آموزان، دانشجویان، افراد جویای کار، اصناف، روستائیان، سربازان و حتی زندانیان می توانند آموزش های فنی و حرفه ای بهره ببرند.
وی با بیان اینکه تشکیل شورای مهارت استان ها از ایده های خوب دولت است، افزود: در طرح اشتغال فراگیر علاوه بر مهارت آموزی افراد در محیط کار و کسب تجربه لازم، صنایع دستی و شغل های بومی نیز حفظ خواهد شد.
وی ادامه داد: در سه ماه نخست امسال بالغ بر 2 میلیون نفر ساعت آموزش های مهارتی را در مراکز فنی و حرفه ای استان کرمانشاه در 2 بخش خصوصی و دولتی فرا گرفتند.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از 186 کیلومتر مرز با عراق، 27 هزار تن جمعیت دارد.
7079/3012/8066 خبرنگار: نازنین باباخانی **انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.