مراد محمودیان روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: خربزه مشهدی با میانگین عملکرد 30 تن در هکتار از 115 هکتار مزارع این شهرستان برداشت شد که کشت محصولات تابستانه با استفاده از سامانه های نوین آبیاری انجام گرفت.
وی اظهار کرد: همچنین امسال برای نخستین بار محصول هندوانه در 206 هکتار زمین کشاورزی قصرشیرین کشت شد که با میانگین عملکرد 25 تن در هکتار در مجموع پنج هزار و 30 تن محصول از این میوه برداشت شد.
مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین، قیمت فروش هر کیلوگرم هندوانه در مزرعه را 6 هزار ریال اعلام کرد و افزود: این در حالیست که قیمت این محصول در میوه فروشی های سطح شهر در هر کیلوگرم بین 10 تا 15 هزار ریال است.
محمودیان بیان کرد: کشت هندوانه در هنگام آیش زمین، علاوه بر غنی سازی خاک، زمین را برای کاشت محصول سال آینده آماده می کند.
وی اضافه کرد: همچنین در فصل زراعی امسال 2 هزار و 200 تن محصول گوجه فرنگی از 55 هکتار مزارع شهرستان قصرشیرین برداشت شد که میانگین عملکرد این محصول نیز 40 تن در هکتار بود.
وی ادامه داد: محصول گوجه فرنگی برداشت شده علاوه بر تامین نیاز و مصرف داخلی شهرستان، به یکی از کارخانه های کرمانشاه فروخته شده است.
این مقام مسئول گفت که در کاشت این محصولات از آبیاری قطره ای و سامانه نوین آبیاری استفاده شده که تا 75 درصد در مصرف آب صرفه جویی شده است.
محمودیان با بیان اینکه این شیوه آبیاری علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب مزایای دیگری نیز دارد، افزود: در روش استفاده از سامانه های نوین آبیاری علاوه بر افزایش راندمان آب و جلوگیری از فرسایش خاک، باعث استفاده بیشتر گیاه از منابع آبی می شود.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از 27 هزار تن جمعیت دارای 30 هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی است.
7079/3012/8066 خبرنگار: نازنین باباخانی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.