به گزارش خبرنگار ایرنا؛ به اعتقاد کارشناسان حوزه گردشگری دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری نقش تسهیل کننده در کانال توزیع خدمات صنعت گردشگری و تدارک زمینه مناسب مواجهه متقاضیان و عرضه کنندگان ایجاد بازار را بر عهده دارند و در انتخاب و هدایت سفرهای علاقه مندان به گردش و تفریح نقش موثری ایفا می کنند.
به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، اکنون 52 دفتر خدمات مسافرتی در استان فعال است که توسعه این دفاتر در برنامه این اداره کل قرار دارد.
جلیلی بالایی که در مراسم افتتاح سه دفتر جدید خدمات مسافرتی در شهر کرمانشاه سخن می گفت با بیان اینکه با افتتاح این سه دفتر تعداد دفاتر خدمات مسافرتی فعال در شهر کرمانشاه به 41 دفتر افزایش یافت، گفت که شمار این دفاتر در کل استان به 52 دفتر رسیده است.
وی هدف از توسعه دفاتر خدامات مسافرتی را ایجاد یک فضای رقابتی میان دفاتر عنوان کرد و گفت: ورود تفکرات جدید و جوان به عرصه گردشگری فرصت مناسبی است تا ایده های جدید برای رونق گردشگری استان شکل بگیرد.
بالایی با اشاره به نقش تاثیرگذار دفاتر در رونق گردشگری استان، اظهار کرد: تبلیغات مناسب در معرفی استان کرمانشاه، شکل دهی تورهای مناسب و بسته های متنوع برای ارائه به گردشگران از جمله وظایفی است که دفاتر می توانند با تلاش برای دست یابی به آن، زمینه شکوفایی صنعت گردشگری استان را فراهم نمایند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به نقش محوری گردشگری در توسعه استان، تصریح کرد: دفاتر خدمات مسافرتی به عنوان یکی از عناصر تاثیر گذار در صنعت گردشگری نقش و کار ویژه خاصی در پیشبرد اهداف توسعه گردشگری استان دارند.
وی افزود: دفاتر به عنوان کارگزاران اصلی جابجایی گردشگران نقش بی بدیلی برای معرفی استان و شکل گیری و توسعه تورهای گردشگری دارند.
بالایی ادامه داد: دفاتر استان باید برگزاری تورهای ورودی و خروجی استان را با جدیت بیشتری در برنامه های کاری خود بگنجانند و با ارائه بسته های مختلف به گردشگران شرایط رونق این تورها را در طول سال فراهم نمایند.
استان کرمانشاه با بیش از 2 هزار و 200 اثر تاریخی ثبت ملی شده و مناطق بکر و زیبا یکی از مقاصد گردشگری در غرب کشور محسوب می شود و در طول سال گردشگران داخلی و خارجی زیادی این استان را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب می کنند.
براساس آثار موجود تاریخی، کرمانشاه 100 هزار سال قدمت دارد و بخش کوچکی از شاهکارهای خلفت پروردگار را می توان در این استان زیبا به چشم دید.
نوروز امسال حدود 2 میلیون گردشگر از جاذبه های تاریخی و طبیعی استان کرمانشاه دیدن کردند.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.