به گزارش روز پنجشنبه ایرنا و به نقل از پایگاه خبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرلشگر پاسدار محمدعلی جعفری در حاشیه بازدید از پروژه سامانه گرمسیری انتقال آب در مناطق مرزی استان کرمانشاه اظهار کرد: احیاء پروژه حیاتی سامانه گرمسیری انتقال آب توسط سپاه، مرهون امنیتی است که با فداکاری بسیجیان و نیروی زمینی سپاه ایجاد شده است.
وی خاطرنشان کرد: احیاء پروژه های تعطیل شده سامانه گرمسیری انتقال آب در غرب در شرایطی صورت گرفت که به دلیل شرایط امنیتی منطقه، هیچ پیمانکاری حاضر به فعالیت در این حوزه نبود.
سرلشکر جعفری تاکید کرد: اجرای پروژه سامانه گرمسیری انتقال آب در منطقه غرب کشور توسط قرارگاه سازندگی سپاه بیش از هرچیز مدیون فداکاری های بسیجیان و همکاران ما در نیروی زمینی سپاه است که امنیت این مناطق را به صورت کامل و پایدار برقرار کرده اند.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: حدود هشت سال قبل رهبر معظم انقلاب برای اتمام و به نتیجه رسیدن این پروژه دستوراتی دادند و فرمودند تا از محل صندوق ذخیره ارزی مبلغ هشت میلیارد دلار برای این طرح ها اختصاص پیدا کند.
وی تصریح کرد: در حالی که پروژه متوقف شده بود اجرای آن توسط دولت به سپاه پاسداران واگذار شد و برادران ما در قرارگاه های سازندگی خاتم و غرب این کار بزرگ را انجام دادند.
سردار جعفری با اشاره به گستردگی پروژه سامانه انتقال آب گرمسیری اظهار داشت: اجرای چند سد از جمله سد ازگله و تونل آب رسانی از پاوه تا سرپل ذهاب به طول 49 کیلومتر که به اتمام رسیده و آماده بهره برداری است.
فرمانده سپاه پاسداران اظهار کرد: پروژه انتقال آب گرمسیری از سرپل ذهاب تا استان ایلام هم با تونل های آب رسانی و لوله گذاری تا سال آینده آماده بهره برداری خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: این پروژه عظیم به شدت برای پایدار کردن امنیت در منطقه مفید بوده و مردم و کشاورزان مرزنشین و محروم این منطقه از آن بهره مند خواهند شد شوند.
سردار جعفری افزود: سپاه پاسداران برای سرمایه گذاری های بعدی، آموزش و توانمند سازی نیروهای جوان در این منطقه برای تبدیل کردن آن به منطقه ای امن و خرم آمادگی لازم را دارد.
به گزارش ایرنا، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جریان سفر 2 روزه خود به کرمانشاه علاوه بر بازدید از پروژه های ملی سامانه انتقال آب گرمسیری غرب کشور درجریان سطح آمادگی و اشراف یگان ها نظامی غرب کشور نیز قرار گرفت.
سردار جعفری علاوه بر دیدار با فرماندهان ارشد سپاه پاسداران در استان کرمانشاه سفری به منطقه اورامانات نیز داشت و با فرماندهان یگانهای مرزی و نیروی زمینی سپاه در این منطقه دیدار کرد.
سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، سردار سرتیپ پاسدار عبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص)، سردار سرتیپ پاسدار محمدنظر عظیمی فرمانده قرارگاه منطقه ای نجف اشرف نیروی زمینی سپاه، سردار سرتیب دوم پاسدار بهمن ریحانی فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه و جمعی دیگر از فرماندهان و مسئولان، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سفر به کرمانشاه و بازدیدهای صورت گرفته همراهی کردند.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه ttp://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 تنظیم کننده:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.