به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا رحیمی عصر چهارشنبه در دیدار با تجار استان دیاله عراق که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: مردم ایران و عراق ریشه های مشترک فرهنگی و تاریخی زیادی با هم دارند که امیدواریم این ریشه ها باعث پیشرفت روابط 2 کشور شود.
وی افزود: امیدواریم سفر هیات تجاری استان دیالی عراق به کرمانشاه باعث پیشرفت روابط 2 کشور در بخش های اقتصادی شود و هیات تجاری استان کرمانشاه نیز سفری به عراق داشته باشد.
معاون استاندار کرمانشاه با اشاره به فعالیت مرز سومار در همسایگی استان دیاله عراق عنوان کرد: از محل اعتبارات ملی و استانی در حال تکمیل کردن زیرساخت های این مرز تجاری هستیم.
وی با اشاره به تردد زائران اربعین حسینی از مرز خسروی گقت: این امر می تواند باعث ایجاد رونق تجاری بین استان های کرمانشاه و دیاله عراق شود.
معاون استاندار کرمانشاه با اشاره به بازدید تجار استان دیالی از واحدهای صنعتی کرمانشاه افزود: بیش از هزار واحد صنعتی در استان کرمانشاه داریم که در حوزه های سیمان، فلزی، شیمایی و غذایی فعالیت می کنند.
رحیمی همچنین به ظرفیت های کشاورزی و دامپروری استان اشاره کرد و گفت: بیش از هزار واحد در استان کرمانشاه به تولید محصولات کشاورزی و دامی می پردازند.
وی با اشاره به فعالیت شرکت های فنی، مهندسی اظهار داشت: در حوزه های صنعت و کشاورزی نیروهای متخصص کرمانشاهی می توانند به عراق مشاوره های لازم را ارائه دهند.
معاون استاندار کرمانشاه، ظرفیت های پزشکی و سلامت استان را نیز قابل توجه دانست و ادامه داد: مردم های بسیاری از کشور عراق برای درمان به کرمانشاه سفر می کنند.
رحیمی با اشاره به ظرفیت های فرودگاهی و راه آهن کرمانشاه هم گفت: مردم عراق می توانند با استفاده از ظرفیت های راه آهن استان کرمانشاه به آب های آزاد دسترسی پیدا کنند.
وی در باره ظرفیت دانشگاه های استان کرمانشاه نیز عنوان کرد: بیش از پنج دانشگاه رسمی در استان کرمانشاه فعال هستند که دانشگاه های رازی و علوم پزشکی اکنون پذیرش دانشجوی خارجی دارند.
در ادامه این جلسه 'حسن عبدالامیر' عضو اتاق بازرگانی استان دیاله عراق برقراری نمایشگاه اقتصادی بین 2 استان را یکی از نیازها دانست و گفت: در تلاش هستیم تا موانع ایجاد شده بین 2 کشور را برداریم.
وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در برهه های مختلف از ما حمایت کرده و ما را نجارت داده که از جمله مهمترین آنها می توان به حمایت ایران برای مقابله با داعش اشاره کرد.
7445/8066 خبرنگار:سامان رحمتیان ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.