به گزارش خبرنگار ایرنا؛ مرحومه کرم جانی 17 ساله از شهروندان کرمانشاهی هشتم تیر ماه امسال بر اثر تصادف رانندگی در شهر کرمانشاه دچار مرگ مغزی شد.
این هفتمین مورد از اهدای عضو ثبت شده در استان کرمانشاه در سال 96 است که 6 مورد آن را بانوان به نام خود به ثبت رساندند.
از میان هفت اهدا کننده عضو چهار نفر زیر 25 سال یعنی 2 نفر 17 ساله و مابقی 22 و 24 ساله و سه تن دیگر بالای 40 سال یعنی 44، 50 و 61 ساله هستند.
مسئول واحد فراهم آوری و پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت: بعد از تایید مرگ مغزی این دختر جوان که در بیمارستان طالقانی شهر کرمانشاه بستری بود و با رضایت والدینش، برای انجام اقدام های اهدای عضو به تهران اعزام کردیم و 18 تیر ماه پیکر آن مرحوم در کرمانشاه به خاک سپرده شد.
به گفته دکتر کبری طلیعی، 2 کلیه و کبد این مرحومه به بیماران نیازمند اهدا شد.
وی با بیان اینکه فردی که دچار مرگ مغزی شود می تواند جان هشت تن را نجات دهد، افزود: همچنین هر فرد دچار مرگ مغزی می تواند به بهبودی 53 نوع معلولیت هر فرد نیز کمک کند.
او با قدردانی از حسن نیت خانواده های اهدا کننده عضو در استان کرمانشاه افزود: اهدای عضو به دلیل اینکه جان بیماران نیازمند را نجات می دهد جزو کارهای خیر و پسندیده است.
وی اطلاع رسانی از طریق رسانه ها در ارتباط با اهدای عضو را در افزایش میل خانواده ها به اهدای اعضای بستگانشان را موثر دانست و گفت: نیاز داریم که رسانه ها بیشتر در این زمینه فرهنگ سازی و اطلاع رسانی کنند.
استان کرمانشاه 2 میلیون تن جمعیت دارد که حدود یک میلیون نفر آن ها در مرکز استان سکونت دارند.
8066/3033 خبرنگار: فرزاد نویدی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.