به گزارش خبرنگار ایرنا، کیومرث فلاحی روز یکشنبه در نشستی خبری که به مناسبت آغاز هفته تامین اجتماعی (19 تا 25 تیر) در سرسرای جلسات این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: تعداد افراد بیمه شده اصلی در استان 246 هزار نفر است که با افراد تحت پوشش آن ها، این تعداد به 760 هزار نفر می رسد.
وی با بیان اینکه میانگین آمار بیمه شدگان تامین اجتماعی کشور 52.5 درصد است، خاطرنشان کرد: با این حساب استان کرمانشاه 14.5 درصد از میانگین کشوری عقب تر است.
فلاحی افزود: این در حالیست که نرخ بیمه شدگان تامین اجتماعی در استان هایی مانند یزد به 76 درصد، تبریز 69 درصد، مازندران 68 درصد، اصفهان 66 درصد، مرکزی 60 درصد و کردستان و لرستان نیز 42 درصد است.

** وجود 40 هزار نفر مستمری بگیر در استان
مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه در ادامه از وجود 40 هزار نفر مستمری بگیر در استان خبر داد و گفت: ماهیانه 580 میلیارد ریال به این افراد مستمری پرداخت می شود.
وی همچنین با اشاره به اخراج سه هزار و 800 کارگر در استان طی سال گذشته، خاطرنشان کرد: سازمان تامین اجتماعی ماهیانه 43 میلیارد ریال به این افراد بیمه بیکاری می پردازد.
فلاحی یادآوری کرد: سال گذشته هشت هزار نفر از بیمه شدگان شاغل نیز در حین کار دچار بیماری شدند که در مجموع 480 هزار روز به آن ها حقوق پرداخت شد.

** پرداخت هدیه ازدواج و هزینه دفن و کفن به بیمه شدگان
مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه در ادامه به پرداخت هدیه ازدواج و هزینه دفن و کفن به بیمه شدگان این سازمان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته به 2 هزار و 100 نفر از افراد بیمه شده که قبل از تاریخ عقدشان سابقه 2 سال پرداخت حق بیمه داشته اند متناسب با حقوق های دریافتی خود بین 10 تا 40 میلیون ریال هدیه ازدواج پرداخت شد.
وی همچنین با بیان اینکه سال 95، یک هزار نفر از بیمه شدگان تامین اجتماعی استان کرمانشاه فوت کردند، خاطرنشان کرد: به خانواده های متوفی هر یک مبلغ 10 میلیون ریال برای هزینه دفن و کفن پرداخت شد.
فلاحی یکی دیگر از اقدام های صورت گرفته را پرداخت هشت ماه حقوق به مادرانی که وضع حمل کرده و فرزند خود را به دنیا آوردند خبر و گفت: تعداد این افراد در سال گذشته 2500 نفر بود.

** پرداخت 10 هزار و 500 میلیارد ریال بابت تعهد از سوی تامین اجتماعی
مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: این سازمان سال گذشته 10 هزار و 500 میلیارد ریال بابت تعهدات خود به افراد و سازمان ها و شرکت ها پرداخت کرده است.
وی یادآوری کرد: از این مقدار سه هزار و 500 میلیارد ریال آن بابت تعهدات تامین اجتماعی در حوزه درمان بوده است.
فلاحی همچنین از وجود 33 هزار راننده درون و برون شهری بیمه شده تامین اجتماعی نیز خبر داد و گفت: طبق مصوبه جدید در سال 96 هر کدام از این افراد اگر دچار بیماری شوند مشمول دریافت کمک هزینه می شوند در حالی که قبلا اینگونه نبود.

** اضافه کار کارمندان دولت در حقوق بازنشستگی آن ها اعمال می شود
مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه در ادامه از اعمال اضافه کار کارمندان دولت در حقوق بازنشستگی آن ها خبر داد و گفت: در 2 سه سال اخیر طرحی ارائه شد که اضافه کار کارمندان از حقوق بازنشستگی آن ها حذف شود.
وی گفت: طی یکی 2 سال اخیر با پیگیری های آقای نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور با سازمان برنامه و بودجه مقرر شد شرایط به حالت سابق خود بازگشته و اضافه کار کارکنان دولت در حقوق بازنشستگی آن ها اعمال شود.
فلاحی خاطرنشان کرد: به این ترتیب اگر فردی با حقوق 20 میلیون ریال بازنشسته شود و میانگین اضافه کار وی نیز 10 میلیون ریال باشد، حقوق دوران بازنشستگی وی 30 میلیون ریال خواهد بود.

** بیمه خبرنگاران برقرار شده است
مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه همچنین از برقراری مجدد بیمه تامین اجتماعی خبرنگاران خبر داد و گفت: آن هایی که قبلا بیمه بوده اند و بیمه اشان قطع شده با دریافت یک معرفی نامه از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دوباره زیرپوشش بیمه قرار می گیرند.
وی ادامه داد: آن دسته از خبرنگارانی هم که تاکنون بیمه نبوده اند با مراجعه به صندوق اعتباری هنر و ثبت نام در آن، بیمه اشان به زودی برقرار خواهد شد.
فلاحی همچنین با بیان اینکه امسال 12 هزار خبرنگار در سطح کشور قرار است تحت بیمه تامین اجتماعی قرار بگیرند، از پیگیری موضوع 'فرانشیز' که در دفترچه درمانی این قشر ثبت شده و طبق آن مبلغی در هنگام مراجعه به مراکز درمانی طرف قرارداد از آن ها دریافت می شود، خبر داد.

** حداقل مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی در سال جاری 11 میلیون ریال خواهد بود
مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه همچنین حداقل مستمری پرداخت شده به هر کدام از بازنشستگان این سازمان در سال جاری را 11 میلیون ریال عنوان کرد.
وی در ادامه ضمن اینکه از پرداخت تمامی مطالبات بازنشستگان تامین اجتماعی تا پایان تیر امسال نیز خبر داد، گفت: تا پایان تابستان تعدادی از آن ها در قالب طرح کرامت به مشهد مقدس نیز اعزام می شوند.
فلاحی در پایان و با بیان اینکه یکی دیگر از برنامه های سازمان، حذف دفترچه است و از این پس تنها کد بیمه مورد استفاده قرار می گیرد، گفت: در استان سالانه 860 هزار جلد دفتر 20 برگی چاپ و صادر می شود که حذف آن تاثیر بسزایی در کاهش هزینه ها و بهتر شدن روند خدمات رسانی خواهد داشت.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه ttp://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.