به گزارش ایرنا؛ پایگاه خبری پلیس روز یکشنبه به نقل از سرهنگ فضل الله شیری اعلام کرد: با شروع طرح تابستانی، پلیس راهنمایی و رانندگی با بکارگیری تمام ظرفیت های موجود و همکاری دستگاه های مرتبط با ترافیک سعی در بهبود وضعیت موجود و همچنین ارتقاء سطح کیفیت فرهنگ ترافیک بدون اغماض همراه با رافت اسلامی برای هنجارشکنان ترافیکی دارد.
وی تصریح کرد: متاسفانه 68 درصد کشته های موتورسیکلت سوار، زیر 30 سال سن داشته و 78 درصد کشته های فوق در اثر ضربه به سر و در نتیجه خونریزی مغزی بوده است.
این مقام انتظامی تمامی راکبین موتورسیکلت را به رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی دعوت کرد و افزود: برابر ماده 20 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، حرکت موتور در پیاده رو و در جهت مخالف مسیر غیرمجاز بوده و ایجاد عمدی صدای ناهنجار ناشی از اکسوز موتور یا بوق آن، حرکت نمایشی مارپیچ، تک چرخ، حمل یدک و تردد در خطوط ویژه اتوبوسرانی تخلف محسوب شده و ماموران راهنمایی و رانندگی موظفند ضمن صدور قبض جریمه نسبت به توقیف موتورسیکلت حداکثر به مدت یک هفته و در صورت تکرار تا یک ماه اقدام کنند.
سرهنگ شیری تصریح کرد: با توجه به پایین بودن قیمت موتورسیکلت، هر شهروند ایرانی به راحتی می تواند با پرداخت هزینه ناچیز مالکیت یک دستگاه موتورسیکلت را در اختیار بگیرد و اکثر راکبین موتورسوار بعضاً بدون گواهینامه، کلاه ایمنی و داشتن بیمه از این وسیله استفاده می کنند که متاسفانه جوانان جامعه به دلایل متعدد رغبت بالایی برای استفاده هرچه بیشتر از این وسیله نقلیه کم هزینه دارند.
وی یادآور شد که بیشترین تعداد فوت شدگان از مجموع کشته شدگان، مجروحان و صدمه دیدگان در تصادف های رانندگی درون شهری راکبین موتور سیکلت سوران هستند که امید است با رعایت قوانین مقررات توسط راکبین موتور سوار شاهد کاهش تصادفات رانندگان موتورسیکلت در آینده باشیم.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی **انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.