مهرداد الماسی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این میزان مصرف در مقایسه با مشابه پیک مصرف سال قبل 2 درصد رشد نشان می دهد که همین مساله لزوم صرفه جویی بیشتر را می رساند.
براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه، در روز سه شنبه 13 تیر 9 شهرستان از مجموع 14 شهرستان استان دمای 40 درجه و یا بیشتر را تجربه کردند که سه شهرستان دمای هوای آن ها به بیش از 45 درجه رسید.
وی خاطرنشان کرد: همچنین بیشترین میزان مصرف برق در کشور نیز روز چهارشنبه 14 تیر رقم خورد به گونه ای که میزان حجم برق مصرفی این روز به 55 هزار و 364 مگاوات رسید.
الماسی گفت: این مقدار مصرف در کشور طی 2 سه سال اخیر در این وقت از سال بی سابقه بوده است.
مسئول روابط عمومی شرکت توزیع برق استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه ساعات اوج مصرف برق از 12 ظهر تا 16 و از ساعت 19 تا 23 است، از عموم شهروندان خواست در مصرف برق و بخصوص در این ساعت ها صرفه جویی کنند.
وی ادامه داد: خوب است شهروندان برای قطع نشدن برق در ساعات یاد شده از وسایل برقی پرمصرف مانند لباس شویی، ماشین ظرفشویی، جاروبرقی و اتو استفاده نکنند.
الماسی یادآوری کرد: همچنین بهتر است که شهروندان از دور کند کولر آبی استفاده کرده و چنانچه از کولر گازی استفاده می کنند درجه آن روی عدد 25 تنظیم شود.
مسئول روابط عمومی شرکت توزیع برق استان کرمانشاه همچنین ساده ترین راهکار مدیریت صرفه جویی در مصرف برق را خاموش کردن لامپ ها در ساعات روز و استفاده از نور طبیعی عنوان کرد.
وی با تاکید بر اینکه تاکنون در استان کرمانشاه خاموشی نداشته ایم، گفت: انشاالله اگر مردم به نکات یاد شده توجه کنند تا پایان فصل گرما این روند عدم خاموشی ادامه خواهد یافت.
الماسی در پایان از وجود 730 هزار مشترک برق در استان خبر داد و گفت: 50 درصد مشترکان در شهر کرمانشاه حضور دارند.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه ttp://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.