به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام رحیم جعفری روز چهارشنبه در مراسم افتتاحیه طرح اوقات فراغت کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمانشاه اظهار کرد: هم اکنون از یک هزار و 200 مسجد سطح استان، 537 مورد آن ها دارای کانون فرهنگی و هنری هستند.
وی ادامه داد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد ظرفیت های بسیار بالایی هستند که متاسفانه نیمی از مساجد استان از آن بی بهره هستند اما باید تلاش کنیم که تا پایان برنامه ششم توسعه این خلاء جبران شود.
حجت الاسلام جعفری همچنین با بیان اینکه بیش از 22 هزار کانون فرهنگی و هنری در مساجد کل کشور وجود دارد، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب بارها بر اهمیت دادن به این کانون ها و اینکه هر کدام آن ها می توانند پایگاهی قوی برای انقلاب و نظام باشند، تاکید کرده اند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به آغاز طرح اوقات فراغت کانون های فرهنگی و هنری مساجد، گفت: این طرح به عنوان یک رویکرد اجرایی و فرهنگی بزرگ در کشور می تواند مقابل بسیاری از تهاجم های فرهنگی دشمنان بایستد.
وی در پایان اظهار کرد: امام جماعت و هیات امنای مساجد در نشست و برخوردهایی که با نسل نوجوانان و جوان دارند باید دقت و مراقبت لازم را داشته باشند و بدانند که حتی اگر در یک نفر تحول ایجاد شود بزرگترین توفیق در طول عمرشان را کسب کرده اند.

**61 درصد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کرمانشاه، روستایی است
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمانشاه نیز در این مراسم از وجود 537 کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان خبر داد و گفت: 61 درصد این کانون ها در مساجد روستایی قرار دارد.
طیب صفری، تعداد کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهری استان کرمانشاه را 207 کانون و تعداد کانون های فرهنگی و هنری مساجد روستایی را نیز 330 کانون عنوان کرد.
وی افزود: از سال گذشته کار رتبه بندی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آغاز شده که 25 درصد این کانون ها درجه یک، 50 درصد درجه 2 و 25 درصد نیز جزو کانون های درجه سه به حساب می آیند.
صفری یادآوری کرد: در حالی از امروز رسما برنامه های طرح اوقات فراغت کانون های فرهنگی و هنری مساجد آغاز می شود که کانون های مساجد خود از چندی قبل برنامه ها را آغاز کرده و منتظر مراسم افتتاحیه نمانده اند.
این مقام مسئول در پایان اظهار کرد: تلاش می کنیم تا مساجد را احیا و با اجرای برنامه های فرهنگی زمینه های جذب حداکثری نوجوانان و جوانان را در این محیط فراهم کنیم.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه ttp://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.