خلیل حیدری روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت تشریفات صادرات از گمرک کرمانشاه 165 میلیون و 963 هزار و 34 دلار کالا به وزن 491 هزار و 429 تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش 37 درصد واز حیث وزنی 19 درصد با افزایش رو به‌ رو شد.
وی اظهار کرد که در سه ماه نخست سال جاری گمرک کرمانشاه سهم نخست میزان صادرات را در بین گمرکات و بازارچه های استان کرمانشاه به خود اختصاص داده است.
مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه در ادامه همچنین گفت: در این مدت نیز تشریفات صادرات از گمرک پرویزخان 47 میلیون و 345 هزار و 581 دلار کالا به وزن 137 هزارو 744 تن بوده است.
حیدری اظهار کرد: در سه ماه نخست سال جاری تشریفات صادرات از گمرک پاوه هفت میلیون و 857 هزار و 452 دلار کالا به وزن 9 هزارو 277 تن بوده است.
مدیرکل گمرکات کرمانشاه، عمده کالاهای صادراتی از طریق این گمرکات را لوازم خانه داری و پاکیزگی از مواد پلاستیکی، ظروف ملامین، گوجه فرنگی تازه یا سرد کرده، سیمان ،کیسه پلاستیکی ، شیرو خامه شیر، انواع سنگ های پولیش داده شده و کولر آبی عنوان کرد و افزود: بیشتر کالاهای فوق به کشور عراق صادر می شود.
استان کرمانشاه با 371 کیلومتر مرز مشترک با 2 بخش کُرد و عرب نشین کشور عراق و داشتن 6 مرز رسمی و بازارچه فعال، سالانه حدود نیمی از صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان به عراق را به خود اختصاص می دهد.
8066/3033 خبرنگار: فرزاد نویدی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.