اکبر سنجابی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از سامانه طرح گرمسیری سرپل ذهاب در گفتگو با خبرنگار ایرنا، با تاکید بر لزوم رفع محدودیت های مالی و زمانی طرح برای تسریع در بهره برداری از آن افزود: طرح سامانه گرمسیری فرصت مناسبی برای تحول بخش کشاورزی دشت‌های گرمسیری استان کرمانشاه و این شهرستان است.
وی اظهارداشت: به طور قطع تحقق این مهم موجب اشتغال پایدار در این منطقه و شکوفایی استعداد در بخش کشاورزی خواهد شد و از سویی افزایش منابع آبی در شهرستان سرپل ذهاب را به همراه دارد و بهره‌ برداری از این منابع، محدودیت تامین منابع آبی برای بخش صنعت و کشاورزی را رفع خواهد کرد.
فرماندار سرپل ذهاب ادامه داد: این شهرستان از لحاظ خاک و آب و نیروی متخصص در بخش کشاورزی از ظرفیت های فراوانی برخوردار است و قابلیت توسعه را با وجود این سرمایه‌های گران بها دارد.
طرح سامانه گرمسیری از طرح های کلان در حوزه منابع آبی کشور است که می تواند بخش عظیمی از اراضی دیم را زیرپوشش قرار دهد.
اجرای طرح سامانه گرمسیری بیش از120 هزار هکتار از اراضی کشاورزی دیم استان های ایلام و کرمانشاه را زیرپوشش خود قرار می دهد.
با اجرای طرح سامانه گرمسیری، حدود 900 میلیون متر مکعب آب در اختیار استان های کرمانشاه و ایلام قرار می گیرد که طبق گفته مسئولان بزرگترین دستاورد اجرای این طرح بزرگ، آبی کردن 50 هزار هکتار از زمین های دیم شهرستان های سرپل ذهاب، گیلانغرب و قصرشیرین است.
سرپل ذهاب با بیش از 90 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه دارای 44 هزار هکتار زمین کشاورزی است که سالیانه 90 هزار تن انوع محصولات کشاورزی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می شود.
7079/7399/3012/8066 خبرنگار:سیروس صدیقی چگینی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.