به گزارش خبرنگار ایرنا، مراد شیخ ویسی روز دوشنبه در نشست تودیع و معارفه رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان روانسر افزود: امسال 20 فقره آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی استان رخ داده که از نظر تعداد نسبت به سال گذشته تغییر نداشته ایم ولی از نظر سطح آتش سوزی ها، سطح کمتری دچار حریق شده است.
وی با بیان اینکه آموزش یکی از اولویت های این سازمان است، تصریح کرد: دوره های آموزشی برای شوراهای اسلامی، دهیاران، علاقه مندان به منابع طبیعی در سطح روستاها و سازمان های مردم نهاد برگزار شده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه اضافه کرد: 60 دیده بان برای گزارش به موقع آتش سوزی ها در استان فعال هستند که ضمن گزارش به موقع آتش سوزی ها، اولین کسانی هستند که برای مهار آتش سوزی ها اقدام می کنند.
شیخ ویسی ادامه داد: روانسر یکی از شهرستان های شاخص استان در حوزه منابع طبیعی است و کارها و اقدام های خوبی به ویژه در حوزه آبخیزداری و توسعه باغات در سطح این شهرستان صورت گرفته و همیشه مورد توجه مسئولان کشوری نیز بوده است.
وی گفت: تلاش داریم با اجرای طرح های آبخیزداری از پتانسیل های این شهرستان نهایت استفاده را ببریم و به دلیل نزدیکی این شهرستان به مرکز استان روانسر را به عنوان پایلوت در اجرای طرح های مختلف معرفی کنیم و شرایط برای کمک و حمایت نیز فراهم است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با بیان اینکه پوشش جنگلی روانسر یکی از جاذبه های گردشگری این شهرستان است، افزود: با وجود مشکلات آبی حدود 2 هزار هکتار باغ دیم در این شهرستان احداث شده است.
فرماندار شهرستان روانسر نیز گفت: دولت نگاه ویژه ای به محیط زیست و منابع طبیعی دارد و در طول چهار سال گذشته تلاش ها، پیگیریها و اقدام های مثبتی نیز انجام شده است.
حسین ویسمرادی افزود: منطقه اورامانات سرمایه های طبیعی و منابع ارزشمندی را در دل خود جای داده که صیانت و حفاظت از آنها بسیار مهم و حیاتی است.
وی تصریح کرد: ظرفیت های منابع طبیعی باید به فنا نرود و زمینه توسعه فضای سبز در سطح این شهرستان وجود دارد که باید از آن نهایت بهره را ببریم.
فرماندار روانسر اضافه کرد: برای توسعه باغات دیم امسال اعتبارات خوبی در نظر گرفته ایم که در مقایسه با سال گذشته افزاش 2 برابری داشته است.
ویسمرادی برخورد جدی با متخلفین و سودجویان منابع طبیعی و تجهیز دهیاری ها برای مقابله با آتش سوزی ها را خواستار شد.
در پایان این نشست از زحمات حمیدرضا نیازی فر قدردانی و حسن محمدی به عنوان رییس جدید منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان روانسر معرفی شد.
شهرستان روانسر دارای 80 هزار هکتار عرصه طبیعی است که 26 هرار هکتار آن جنگل و مابقی آن عرصه مرتعی است.
شهرستان روانسر با 47 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.
8066/7455 خبرنگار: یوسف فتاحی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.