به گزارش خبرنگار ایرنا، جهانبخش شکری روز دوشنبه در نشستی خبری که در اتاق بازرگانی برگزار شد، اظهار کرد: این پتروشیمی در زمینی به مساحت 57 هکتار در منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب احداث خواهد شد.
وی ادامه داد: تمامی مجوزها اخذ و کارهای اداری نیز صورت گرفته است و بانک مرکزی نیز به عنوان حمایت کننده مالی این شرکت ضمانت تامین مالی پروژه را برعهده گرفته است.
شکری با بیان اینکه اجرای پتروشیمی چهارم استان جزو اولویت های دولت و وزارت نفت است، گفت: دولت هم اکنون به دنبال کشور دوم برای تامین فاینانس پروژه است که آن هم انشاالله به زودی انجام و کار آغاز خواهد شد.
رئیس خانه صنعت و معدن کرمانشاه با بیان اینکه پتروشیمی اسلام آبادغرب قرار است در چند مرحله انجام شود، گفت: عملیات اجرایی آن بین چهار تا پنج سال به طول خواهد انجامید.
وی تصریح کرد: اشتغالزایی پتروشیمی اسلام آبادغرب بیش از چهار برابر اشتغال ایجاد شده در بخش صنعتی استان است و می تواند منطقه را به صورت کامل متحول کند.
شکری در ادامه به مهمترین برنامه های خانه صنعت و معدن کرمانشاه برای سال جاری اشاره و اظهار کرد: اخذ معافیت های 10 ساله پرداخت مالیات، حذف و یا کاهش هزینه های تغییر کاربری، اعطای تسهیلات کم بهره با بازپرداخت بلند مدت و رفع مشکلات مربوط به تامین اجتماعی از جمله این برنامه هاست.
رئیس خانه صنعت و معدن کرمانشاه با تاکید بر اینکه استان کرمانشاه با این همه ظرفیت بخصوص در بخش تجارت خارجی و معدن نیازمند جذب سرمایه گذار است، گفت: در صورت تحقق برنامه های در دست اقدام، شاهد رونق اقتصادی و افزایش حضور سرمایه گذاران داخلی و حتی خارجی در استان خواهیم بود.
وی گفت: 75 درصد قیر طبیعی کشور در استان کرمانشاه تولید می شود اما به دلیل نداشتن کارخانه های لازم به صورت خام از استان خارج و برای سایر استان ها ایجاد ثروت و اشتغال می کند.
شکری تاکید کرد: اگر بتوانیم کارخانه هایی برای فرآوری قیر طبیعی در استان ایجاد کنیم علاوه بر ثروت آفرینی برای استان به کاهش بیکاری و بهبود وضعیت معیشتی مردم بسیار کمک کرده ایم.
رئیس خانه صنعت و معدن کرمانشاه افزود: استان ما هشت سال تمام درگیر جنگ تحمیلی بود و زمانی که سایر استان های کشور مشغول سازندگی و برخورداری از ارز ارزان قیمت بودند این دیار از آب و خاک کشور دفاع می کرد و امروز نوبت آن فرا رسیده تا دولت نگاهی ویژه به این استان داشته باشد.
وی در پایان و با بیان اینکه هم اکنون یک هزار واحد تولیدی در استان وجود دارد، گفت: 900 واحد از این تعداد کوچک و یکصد واحد نیز متوسط و بزرگ است و همین واحدها در صورت توجه بیشتر می توانند ظرفیت تجارت استان را بهبود بخشیده و بخش اعظمی از بازار عراق را به تصرف استان درآورند.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه ttp://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.