به گزارش خبرنگار ایرنا؛ شتابدهنده فناوری TIC به عنوان اولین شتابدهنده فناوری غرب کشور فعالیت خود را با موضوع 'سرمایه گذاری ریسک پذیر و مدیریت فناوری' با تمرکز بر روی جذب ایده هایی با محوریت ICT در سال 1395 با حمایت پارک علم و فناوری کرمانشاه آغاز کرده است.
جهاد دانشگاهی کرمانشاه روز یکشنبه میزبان خبرنگاران رسانه های استان برای انعکاس فعالیت های این شتاب دهنده بود که در جریان این نشست خبری مدیرعامل شتاب دهنده کارآفرینی تیک در سخنانی هدف از اجرای این طرح و برنامه را اثرگذاری مثبت بر روی فرهنگ کار و اشتغال دانست و گفت: بهبود فضای کسب و کار در استان کرمانشاه و منطقه غرب کشور جزو برنامه های کلان این طرح است.
مجتبی گراوندی، ظرفیت حوزه فناوری اطلاعات را برای ایجاد شغل با کمترین هزینه و با سود دهی خوب را بسیار بالا دانست و افزود: سرمایه گذاری در حوزه فناوری اطلاعات به ایجاد اشتغال در کشور کمک شایانی می کند.
او از صاحبان ایده در دو حوزه برق و رایانه خواست از طریق مراجعه حضوری به مرکز جهاد دانشگاهی کرمانشاه و یا از طریق سایت شتابدهنده به آدرس http://www.ticacc.ir در دوره های آموزشی شرکت کنند و همکاری خود را با ما در زمینه سرمایه گذاری در این حوزه آغاز نمایند.
به گفته او، زیست بوم کارآفرینی استان و منطقه غرب کشور با تمام نقاط قوت و ضعف خود در دهه گذشته، با تمرکز بر روی فناوری های مختلف در بخش های مختلف صنعت، کشاورزی و ICT توانسته است با همکاری و همت پارک علم وفناوری کرمانشاه و مراکز رشد تابعه مسیر کارآفرینی را تسهیل نماید و چرخه تبدیل علم به دانش را به موضوعی دست یافتنی تبدیل نماید.
وی اظهار کرد: در چند سال اخیر شتابدهنده های فناوری برای تکمیل و ترمیم زیست بوم های کار آفرینی در دنیا شکل گرفته است و در همین راستا از سال گذشته مطالعاتی در همین زمینه شکل گرفت و در ماه های اخیر این مطالعات به سرانجام خود رسید و شتابدهنده فناوری تیک کار خود را در قلب فناوری غرب کشور یعنی پارک علم و فناوری کرمانشاه آغاز کرده است.
مدیرعامل شتاب دهنده کارآفرینی تیک در ادامه با بیان اینکه 100 تیم صاحب ایده درخواست پذیرش داده اند، گفت: از این تعداد 20 تیم و ایده برتر انتخاب شدند و در نهایت 15 تیم منتخب در اولین دوره پذیرش شدند و اکنون در مکان شتاب دهنده در مرکز جهاد دانشگاهی کرمانشاه مستقر هستند.
به گفته او، در مرحله اول این تیم ها به مدت 2 ماه آموزش های لازم را می بینند و بعد از این مدت وارد مرحله دوم به مدت چهار ماه می شوند که در این مرحله علاوه بر آموزش، تیم ها می توانند از مزایای نقدی نیز برخوردار شوند که برای هر تیم 300میلیون ریال به عنوان حمایت مادی در نظر گرفته ایم.
گراوندی، موضوع این طرح را 'ریسک سرمایه گذاری و مدیریت فناوری' دانست و گفت: هدف ما کمک به استارتاپ هایی است که قصد دارند محصولات یا خدماتی را تولید کنند که یک نیاز واقعی را از مردم در بازار ایران و سپس بازارهای جهانی رفع نماید.
وی اضافه کرد: شتابدهنده فناوری TIC یک مرکز برای سرمایه گذاری و شتابدهی استارت آپ های حوزه فناوری می باشد در این مرکز خدمات مدیریت فناوری ارائه می گردد و تمرکز آن بر روی ایده های حوزه ICT می باشد.
وی افزود: جامعه هدف ما تمامی افراد خلاق و با روحیه کار تیمی می باشند که می توانند در این حوزه فعالیت نمایند و این موضوع ارتباط مستقیمی با رشته تحصیلی آن ها ندارد، یعنی ممکن است تیمی متشکل از تخصص های مختلف (مکانیک ، عمران کشاورزی و برق و ...) بهترین گزینه ما برای سرمایه گذاری باشند و لزومی ندارد تیم متقاضی در رشته های مرتبط با ICT تحصیل کرده باشند.
او گفت که ما با تیم کار خواهیم کرد چون معتقدیم برای موفقیت یک نفر به تنهایی کافی نمی باشد لذا تمایل داریم با تیم های بیش از 2 نفر همکاری نماییم.
این متخصص کارآفرینی حوزه فناوری اطلاعات در ادامه تصریح کرد: هر استارت آپ شش ماه در شتابدهنده بر روی ایده خود کار خواهد کرد و در این مدت علاوه بر سرمایه گذاری مستقیم از خدمات منتورینگ، مشاوره، فضای همکاری و ..‌. برخوردار خواهد شد و در این مدت سعی می کنیم ارزش های محصول یا خدمت ناشی از استارت آپ را بهتر بشناسیم و نیازهای واقعی جامعه را بهتر درک کنیم و با هم افزایی و تمرکز بر روی بازار و شناخت نیاز واقعی مردم، ارزش های استارت آپ را بهتر نمایان سازیم تا بتوانیم در مراحل بعدی با برقراری ارتباط با شبکه های سرمایه گذاران، سرمایه لازم برای رشد و ادامه راه استارت آپ زیرمجموعه خود جذب نماییم.

**برگزاری رویداد کارآفرینی در کرمانشاه
مدیرعامل شتاب دهنده کارآفرینی تیک در ادامه به برگزاری سومین رویداد کارآفرینی تیک در کرمانشاه با حضور مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونت علمی ریاست جمهوری، پارک علم و فناوری، جهاد دانشگاهی و مسئولان استانی در 14 تیر امسال به مدت یک روز خبر داد و گفت: 2 رویداد را سال گذشته در استان برگزار کردیم و امسال هم در تیر میزبان سومین رویداد هستیم.
گراوندی، از حمایت های دولت تدبیر و امید در راستای حمایت از کارآفرینی در حوزه فناوری اطلاعات و استارتاپ ها قدردانی کرد و افزود: دولت در نقش تسهیل گر به خوبی وارد این عرصه شده و تفکر حاکم بر دولت دیدگاه و رویکرد مثبتی به این موضوع دارد.
وی اظهار کرد که ما انتظار حمایت نقدی از دولت را نداریم اما می خواهیم موانع و بروکراسی های اداری را از پیش پای فعالان این حوزه بردارد و فرایندها را تسهیل کند.
او همچنین از رسانه ها خواست موضوع کارآفرینی های نوین در حوزه فناوری اطلاعات را برای مردم تشریح کنند چرا که افراد زیادی هستند در این حوزه استعداد و خلاقیت فراوانی دارند اما اطلاعای از چگونگی استفاده از این خلاقیت ها را ندارند که پیشنهاد می کنیم به ما مراجعه کنند.
شتابدهنده فناوری TIC در کرمانشاه، سه راه 22 بهمن، ساختمان پارک علم و فناوری مستقر است و علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن :08338254341 و یا ایمیل :info@ticacc.ir تماس و ارتباط برقرار کنند.
8066/3033 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.