شهرام مظفری زاده روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: روز گذشته ماموران یگان حفاظت محیط زیست سرپل ذهاب در حین گشت و کنترل منطقه، با شناسایی یک گروه از متخلفان شکار و صید غیرمجاز، در بازرسی از آن ها تعداد 10 قطعه سهره طلایی شکار شده را کشف و ضبط کردند.
وی اظهار کرد: این صیادان به صورت غیرمجاز این پرندگان زینتی، زیبا و خوش الحان را به منظور فروش و کسب سود، زنده گیری می کردند که با سر رسیدن محیط بانان به مقصود خود نرسیدند.
رییس اداره حفاظت از محیط زیست سرپل ذهاب اضافه کرد که 2 قطعه از سهره های طلایی کشف شده از متخلفان به دلیل در دام افتادن تور زنده گیری، تلف شدند و هشت قطعه دیگر این نوع پرنده به همت ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان در دامان طبیعت و محل زیستگاه خود رها سازی شدند.
مظفری زاده بیان کرد: این متخلفان پس از تشکیل پرونده برای رسیدگی بیشتر و صدور رای نهایی به مراجع قضایی شهرستان معرفی شدند.
سهره طلایی پرنده ای با جثه کوچک و اندکی کوچکتر از گنجشک به اندازه 12 سانتی متر دارای دم چنگالی و منقار مخروطی شکل و به نسبت باریک است و پرواز این پرنده موجی و رقص مانند است.
منطقه شکار و تیراندازی ممنوع قراویز با سه هزار و 800 هکتار مساحت، بخشی از حوزه استحفاظی شهرستان سرپل ذهاب است که به لحاظ موقعیت جغرافیایی و منطقه ای گرمسیری دارای وحوش فراوان است.
منطقه شکار و تیراندازی ممنوع قراویز مشترک قصرشیرین و سرپل ذهاب هم اکنون تنها زیستگاه منحصر به فرد آهوی ایرانی در منطقه غرب کشور به شمار می رود.
از جانوران موجود در این منطقه می توان به کل و بز وحشی، قوچ و میش، آهو، گرگ، روباه، خرگوش، تشی و بزمجه اشاره کرد.
همچنین این منطقه حفاظت شده با پوشش گیاهی بلوط، پلک، تنگرس، آلبالو وحشی و گیاهان مرتعی، دارای انواع گونه های پرندگان شامل کبک، تیهو، سار و فاخته است.
سرپل ذهاب با بیش از 90 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه، با عراق 48 کیلومتر مرز دارد.
7079/7399/3012/8066 خبرنگار:سیروس صدیقی چگینی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.