به گزارش خبرنگار ایرنا، علی شمشیری، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه صبح پنجشنبه هشتم تیر در نشستی خبری به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر گفت: جمهوری اسلامی ایران یگانه پرچمدار مبارزه با مواد مخدر در دنیا و در عین حال مظلوم ترین کشور در این زمینه است.
او با اشاره به وضعیت جهانی مصرف مواد مخدر گفت: طبق آمارهای سال 2014 میلادی بیش از 247 میلیون نفر در رده سنی 15 تا 64 سال در 170 کشور دنیا، دست کم یک بار مواد مخدر صنعتی یا سنتی مصرف کرده اند.
به گفته شمشیری، تعداد مصرف‌ کنندگان مواد مخدر در دنیا طی 10 سال اخیر رشد 19 درصدی داشته و میزان مصرف مواد مخدر صنعتی یا روانگردان طی سه سال اخیر 322 درصد افزایش یافته است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه همچنین عنوان کرد:‌ 65 درصد بزهکاری ها، 55 درصد طلاق ها، 30 درصد کودک آزاری ها و 35 درصد قتل عمد در استان ناشی از معضل اعتیاد است.
در ادامه این نشست خبری امید قادری، مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه نیز خبر داد که در هفته بهزیستی نخستین کمپ ترک اعتیاد بانوان، مرکز کاهش آسیب زنان (DIC) و مرکز اجتماع درمان مدار (TC) استان افتتاح می شوند.
سرهنگ قباد خنجری، رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه هم گفت: سال 95 حدود 2 تن و 300 کیلو مواد مخدر در استان کشف و هشت هزار نفر در این رابطه دستگیر شدند.
به گفته او، کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در سه ماه اول 96 حدود 150 درصد رشد داشته است.
کرمانشاه یکی از استان هایی است که در عین حال که رتبه اول بیکاری کشور و بیش از 30 درصد حاشیه نشین دارد، زخم خورده مواد مخدر هم هست و گرفتار دهها هزار معتاد و آسیب های اجتماعی ناشی از آن است.
طبق آمار سال 1390 استان کرمانشاه 50 تا 55 هزار معتاد دارد اما آمار غیر رسمی بیشتر از این رقم است.
7444/8066 خبرنگار:عبدالله الماسی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.