به گزارش خبرنگار ایرنا؛ دکتر علیرضا ابوالفضلی روز پنجشنبه در همایش ملی خانواده و ارتقاء سلامت روانی - اجتماعی در سرسرای اجتماعات شهید علیمحمدی دانشگاه رازی کرمانشاه با بیان اینکه هر فرد 2 بُعد جسمانی و روحی دارد، افزود: اگر جسم انسان دچار مشکلات و بیماری شود به سرعت برای درمان آن اقدام می شود اما در صورت بروز مشکلات روحی، افراد توجهی به آن نمی کنند و این بی توجهی منشاء بسیاری از مشکلات در جامعه شده است.
وی با تاکید بر بهداشت روح و روان گفت: اگر روح و روان خود را خوب و بهداشتی پرورش دهیم مانع از بروز بیماری جسمانی می شود و جسم هم مبتلا به بیماری نخواهد شد.
او خوشبینی و قضاوت نکردن را در سلامتی روح و روان بسیار موثر دانست و گفت: بسیاری از بیماری های مزمن از جمله افسردگی ها به دلیل بدبینی و قضاوت ها بروز پیدا می کند.
وی افزایش مهارت در میان نسل جوان را در ارتقای سلامت روحی و روانی نیز موثر دانست و افزود: باید این نسل را برای ورود به زندگی مشترک و نحوه مواجهه با مشکلات آماده کنیم و آنها را آموزش دهیم.
ابوالفضلی توجه بیشتر به خانواده و نقش پدر و مادر در شکل گیری شخصیت فرزندان را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: یک خانواده سالم می تواند فرزندان سالمی تحویل جامعه دهد و از این رو باید مهارت های زندگی مشترک را به دختران و پسران در شرف ازدواج آموزش دهیم.
در ادامه دبیر علمی این همایش نیز گفت: دانشکده علوم دانشگاه رازی هر 2 یا سه سال یکبار یک همایش ملی با محوریت خانواده و سلامت روان برگزار می کند که این سومین همایش ملی است که برگزار می شود.
دکتر جهانگیر کرمی با بیان اینکه خانواده مهمترین رکن جامعه است که تمام ارکان جامعه از نظام آموزشی تا نظام قضایی و سیاسی را تحت تآثیر قرار می دهد، افزود: با شناخت علمی خانواده و ارائه راهکارها و مدل‌های درمانی جدید می توان گام‌های بزرگی برای اعتلای سلامت خانواده‌ها برداشت.
وی اظها کرد که بدین منظور دانشگاه رازی با همکاری استانداری کرمانشاه و با هدف ارتقاء سلامت روانی- اجتماعی خانواده در این زمینه و در راستای ارج نهادن به تلاش محققان این حوزه، اقدام به برگزاری همایش ملی خانواده و ارتقاء سلامت روانی-اجتماعی کرده است.
وی با بیان اینکه 160 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است، گفت: از این تعداد 100 مقاله پذیرفته شده و در این همایش یک روزه 16 مقاله ارائه می شود.
بخش اول این همایش به سخنرانی رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های طب اسلامی و همچنین رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور اختصاص یافت و قرار است در قالب پنج پنل علمی این همایش تا عصر پنجشنبه ادامه یابد.
خانواده و فرزند پروری، خانواده و سلامت روان، خانواده و کار، خانواده و فرهنگ، خانواده و قانون و خانواده و مداخلات خانواده محور از محورهای اصلی این همایش است که هر یک دارای زیربخش هایی می باشد.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.